I kunsten har der længe været positioner, der har forsøgt at bryde den gamle dikotomi mellem de to herskende køn. Enten ved at veksle mellem de to udtryk, eller ved aldrig at vælge side. Kunstredaktør Maria Kjær Themsen fører os som led i vores serie om hverken at være ’han’ eller ’hun’ gennem perspektiver fra kunsthistorien
Ester Fleckners træsnitsværker er ‘skrevet’ i et computerkodeagtigt og sagte sprog. Til gengæld udtrykker de sig bedre om kroppes forskelligheder end alle verdens bøger tilsammen
På Overgaden kan man i øjeblikket se Ester Fleckners soloudstilling ’A closet does not connect under the bed’. Som titlen lidt kryptisk henviser til, er det en udstilling, der fokuserer på skabet som både hverdagsmøbel og et symbolsk ladet ord
I kunsten har der længe været positioner, der har forsøgt at bryde den gamle dikotomi mellem de to herskende køn. Enten ved at veksle mellem de to udtryk, eller ved aldrig at vælge side. Kunstredaktør Maria Kjær Themsen fører os som led i vores serie om hverken at være ’han’ eller ’hun’ gennem perspektiver fra kunsthistorien