Person

Ester Fleckner

Baggrund
20. marts 2020

I kunsten behøver man ikke at vælge det ene eller andet køn

I kunsten har der længe været positioner, der har forsøgt at bryde den gamle dikotomi mellem de to herskende køn. Enten ved at veksle mellem de to udtryk, eller ved aldrig at vælge side. Kunstredaktør Maria Kjær Themsen fører os som led i vores serie om hverken at være ’han’ eller ’hun’ gennem perspektiver fra kunsthistorien
Kunstneren Adam Christensen fotograferet i soloudstillingen Shitty Heartbreaker på Overgaden i 2018
Anmeldelse
3. januar 2020

Træsnitteren Ester Fleckners suveræne stedfortrædersprog burde optages i ordbogen

Ester Fleckners træsnitsværker er ‘skrevet’ i et computerkodeagtigt og sagte sprog. Til gengæld udtrykker de sig bedre om kroppes forskelligheder end alle verdens bøger tilsammen
Ester Fleckners træsnitsværker er ‘skrevet’ i et computerkodeagtigt og sagte sprog. Til gengæld udtrykker de sig bedre om kroppes forskelligheder end alle verdens bøger tilsammen
Anmeldelse
5. marts 2019

Udstilling om queerkunst og J.F. Willumsen er æstetisk uinspireret og meget lidt queer

J.F. Willumsens Museums dialogudstilling om queerkunst er på trods af de gode hensigter både tematisk problematisk og æstetisk uinspireret
J.F. Willumsen, Portræt af Fru Ebba Axel (1929) og Bevæget. Mme Michelle Bourret (1931).
Anmeldelse
29. januar 2016

Et skab er mere end et skab

På Overgaden kan man i øjeblikket se Ester Fleckners soloudstilling ’A closet does not connect under the bed’. Som titlen lidt kryptisk henviser til, er det en udstilling, der fokuserer på skabet som både hverdagsmøbel og et symbolsk ladet ord