Men nej, 'Ifigenia' får ikke nogen happy end hos nordmændene fra Verk Produksjoner på Teater Får 302. Her tolkes tragedien som en meningsløs krig og et fordrukkent datterdrab, som kunne være undgået
Kasper Bech Holtens opsætning i Skuespilhuset er blevet en fortænkt tangenttolkning. Væk er fader-datter-dramaet. Tilbage står en utroværdig fanatismeforestilling om selvopofrelse for fædrelandet og jihad
Til sidst er man ligeglad med, om Peter Plaugborgs muskelflotte Orestes dolker nogen - eller om han selv bliver dolket. For Jokum Rohdes dramatisering af Orestien er for lang og for abstrakt
Mens kunstneren iklæder sig beskyttelsesdragt, føres nogle infernalsk glammende hunde ind, og Andy Warhol træder ud af et bilvrag. Vi er til fransk teaterfestival, hvor Kaj Munks 'Ordet' blev modtaget som et af højdepunkterne
Det er tungt at skulle til det. Der er vel ikke nogen plads i kongeriget, der hårdere end lige netop bagsidelederen i Information har bokset løs på Det kongelige Teater. Vi har - med rette, med rette - kritiseret teaterchefen...
Hvad blev tilbage for mig arme
ud over sorg og jammer?
Jeg misted, hvad jeg havde kær:
hjemland, børn og ægtemand.
Forfædres storværk sank i hav.
Alt blev til intet.
I KRIG KOMMER mænd af dage og kvinder i klemme, ved vi...
Hvorfor gør mænd det så alligevel? En belysning af årsagen til mænds vold mod kvinder - og hvordan man ikke løser problemerne
Retfærd og Velfærd
Demokrati er ikke et system eller en lære, det er en livsform som under talrige nederlag er groet frem i Vesteuropa i løbet af de sidste 2000 år...
Kasper Bech Holtens opsætning i Skuespilhuset er blevet en fortænkt tangenttolkning. Væk er fader-datter-dramaet. Tilbage står en utroværdig fanatismeforestilling om selvopofrelse for fædrelandet og jihad