Billy Ray og Amazon genskaber med spræl og passion 1930’ernes Hollywood i den underholdende og velspillede tv-serie ’The Last Tycoon’, der er baseret på en roman af F. Scott Fitzgerald
Ingen, der har venner, er en fiasko, er den simple, men smukke morale i ’Det er herligt at leve’, Frank Capras stedsegrønne juleeventyr fra 1946, som man nu, for en gangs skyld, kan få lov til at opleve på det store lærred i Cinemateket i København
USA var engang et herligt sted, hvor bykernerne blomstrede, og folk kom hinanden ved. Det var før landet blev ødelagt af et uendeligt forstadshelvede forbundet med flersporede motorveje
Hvis valgkampen skal følge filmens dramaturgi, vinder de røde i aften. Men først efter en hektisk afslutning, og ikke uden at hovedpersonen har forvandlet sig fra glødende idealist til pragmatisk realist. Det koster at ville magten, man må sælge ud af idealerne men den største pris betales af familien. Information er gået i de filmhistoriske arkiver for at sammensætte det typiske manuskript for en valgkamp
»Nogle gange ser anmelderne nogle ting jeg ikke havde tænkt på. Jeg læser dem nok lidt distanceret, og tager det til mig, som jeg føler er konstruktivt,« svarer Susanne Bier, hvis nye film 'Hævnen' får premiere i næste uge
Quentin Tarantino tillader sig at omskrive historien i sin nye film, hævnfantasien 'Inglourious Basterds', hvor en flok jøder og selveste filmmediet under Anden Verdenskrig får skovlen under Det Tredje Rige. Information har mødt den amerikanske filmmager
Depressions-dramaet 'Cinderella Man' befinder sig i skæringspunktet mellem Charles Dickens og Frank Capra, hvor tiderne er trange, men håbet lyslevende
I begyndelsen af 1980'erne var Luc Besson en af hovedskikkelserne bag den såkaldte Cinema du look-bølge; film, som tog deres stikord fra reklameæstetik og den da dugfriske trendsætter MTV og satte stil over substans og attitude over autenticitet...
Ingen, der har venner, er en fiasko, er den simple, men smukke morale i ’Det er herligt at leve’, Frank Capras stedsegrønne juleeventyr fra 1946, som man nu, for en gangs skyld, kan få lov til at opleve på det store lærred i Cinemateket i København