Spike Lees nye dokumentarfilmserie, ’NYC Epicenters 9/11→2021½’, er en frustrerende, rodet, smuk og fascinerende hyldest til byen New York, der har været så grueligt meget igennem: Fra terrorangrebene den 11. september 2001 til coronapandemien
Renée Zellweger synger og spiller sig vej ind i publikums hjerter som Judy Garland i ’Judy’, der noget unuanceret og ikke videre sandfærdigt, fortæller om den berømte musicalstjernes sidste tid på og uden for scenen i London
Musicals har ikke meget med virkeligheden at gøre, erkender den amerikanske filminstruktør Damien Chazelle. Alligevel har han forsøgt sig med en film, der blander sang, dans og magi med realisme. Resultatet er den mange gange Oscarnominerede ’La La Land’, som lige straks har dansk premiere
Hollywood har en lang tradition for at se sig selv i troldspejlet. Resultatet er ikke altid lige vellykket, men her er en håndfuld perler, der alle er værd at se igen
I et regnfuldt efterår er det perfekt at lade Jacques Demys romantiske musicalklassiker tage én tilbage til den hjerteskærende filmtid, hvor der var pastelfarvede paraplybutikker til, og alle snakkesang smukt til Michel Legrands blide toner
Musicals har ikke meget med virkeligheden at gøre, erkender den amerikanske filminstruktør Damien Chazelle. Alligevel har han forsøgt sig med en film, der blander sang, dans og magi med realisme. Resultatet er den mange gange Oscarnominerede ’La La Land’, som lige straks har dansk premiere
Renée Zellweger synger og spiller sig vej ind i publikums hjerter som Judy Garland i ’Judy’, der noget unuanceret og ikke videre sandfærdigt, fortæller om den berømte musicalstjernes sidste tid på og uden for scenen i London
Spike Lees nye dokumentarfilmserie, ’NYC Epicenters 9/11→2021½’, er en frustrerende, rodet, smuk og fascinerende hyldest til byen New York, der har været så grueligt meget igennem: Fra terrorangrebene den 11. september 2001 til coronapandemien
I et regnfuldt efterår er det perfekt at lade Jacques Demys romantiske musicalklassiker tage én tilbage til den hjerteskærende filmtid, hvor der var pastelfarvede paraplybutikker til, og alle snakkesang smukt til Michel Legrands blide toner