Person

Gustav Möller

Anmeldelse
21. marts 2019

’Cutterhead’ gør for en tur med Københavns Metro, hvad ’Dødens gab’ gjorde for badeferier

Spillefilmdebutanten Rasmus Kloster Bro tager os med dybt ned under Københavns gader i sin intense katastrofethriller ’Cutterhead’, der handler om kampen for overlevelse, og hvad den kamp gør ved et menneske
Pr-medarbejderen Rie (Christine Sønderris) bliver fanget i metrobyggeriet under jorden i Rasmus Kloster Bros katastrofethriller, ’Cutterhead’.
Folk
19. december 2018

FOLK

FOLK fra dagens avis
FOLK fra dagens avis
Anmeldelse
14. juni 2018

Jakob Cedergren, der snakker i telefon i 87 minutter, er et lille dansk filmmirakel

At stirre på Jakob Cedergren, der taler i telefon i halvanden time, er som at stirre sig selv ind i hjernen – ængsteligt og panisk tryllebundet. Svenske Gustav Möllers debut som spillefilminstruktør er et lille dansk filmmirakel
Jacob Cedergrens fjæs er et studie i, hvor meget vi egentligt kan læse blot ved at kigge på hinandens ansigter.
Interview
14. juni 2018

Instruktøren bag ’Den skyldige’: »Sympatiske hovedpersoner er kedelige«

Gustav Möller fik idéen til ’Den skyldige’ efter at have hørt et tyve minutters lydklip, hvor en kidnappet kvinde ringer til en alarmcentral. I hans hoved gennemspillede der sig en hel film. Andre ville se en anden film i deres hoved. Således blev hans debutfilm en film til og om folks forestillingsevne
Gustav Möller fik idéen til sin debutfilm efter at have hørt en kvindes 20 minutter lange telefonopkald til en alarmcentral i USA. 'Den skyldige' er en én-location-film, som udspiller sig på alarmcentralen i København.
Interview
14. juni 2018

30-årige Gustav Möller presser de etablerede kræfter i den danske filmbranche

En ung generation af instruktører, manuskriptforfattere og producere er ved at erobre dansk film og revitalisere en kreativt og økonomisk trængt branche. Lina Flint, der har produceret Gustav Möllers premiereaktuelle ’Den skyldige’, står bag talentudviklingskollektivet Spring, som forsøger at lave film på en ny måde
Anmeldelse
11. maj 2018

Ali Abbasi giver med ’Gräns’ publikum en vild tur i vridemaskinen

Den iranskfødte og i Danmark uddannede filminstruktør Ali Abbasis seneste værk, ’Gräns’, der vises på filmfestivalen i Cannes, er et både morsomt og aparte drama om kærlighed, identitet og frigørelse. Og så lover den sammen med en håndfuld andre nye film af unge, ukendte filmskabere godt for dansk films fremtid
To ikke helt almindelige mennesker, Vore og Tina, mødes og tiltrækkes af hinanden i Ali Abbasis på én gang morsomme og barske ’Gräns’. Foto: Spark Film