Person

Hanne Fischer

Anmeldelse
23. marts 2010

Gennemført bibeldrama, men uden visuel begejstring

At se eller ikke se, det er spørgsmålet ved Operaens iscenesættelse af musik, der ikke var tænkt for øjet
Anmeldelse
7. marts 2009

Akustiske lyksaligheder

Symfonisk Sal i Aarhus byder på noget for tiden meget efterspurgt: efterklang
Anmeldelse
9. december 2008

Den skinbarlige gru

Alban Bergs 'Wozzeck' i tilfredsstillende nyopsætning på Det Kongelige
Tina Kiberg som Marie og Carl Philip Levin som hendes søn i Den Kongelige Operas nyopsætning af 'Wozzeck'.
Anmeldelse
15. januar 2008

Tro mod den nye tradition

Den Kongelige Operas 'Poppeas kroning' i tvetydig gammeldags fornyelse, men med fremragende musikalske præstationer
En gang imellem kan det betale sig at underspille. For man behøver ikke altid tage sig i skridtet eller lave roterende samlejebevægelser for at illustrere fænomenet. Ligesom man ikke, hver gang en kvinde undertvinges ,også skal voldtage hende midt på scenegulvet.
8. november 2005

Når trangen til spas overtrumfer

Der er lidt for meget sjov i gaden i Det Kongelige Teaters opsætning af Monteverdis opera 'Odysseus' hjemkomst'
21. februar 2006

Den tredje dag - Ragnarok

Wagners verdensundergang for åben ild og fuld musik
28. december 2006

Kalejdoskopisk rejse

*Traditionen tro byder Det Kongelige Kapel til nytårskoncert på Gamle Scene den 31. december. Solisterne ved dette års festlige koncert er mezzosopranen Hanne Fischer og violinisten Lars Bjørnkjær...
27. december 2006

Nytårskoncert med Søndergård i spidsen

*Traditionen tro er der 31. december kl. 17.45 nytårskoncert ved Det Kongelige Kapel på Det Kongelige Teaters Gamle Scene. Solisterne ved dette års koncert er mezzosopranen Hanne Fischer og violinisten Lars Bjørnkjær...
17. januar 2005

Hr. Møllers åbning

Operaen på Dokøen indviet med potpourri
17. januar 2005

Rejsen mod kastanjens indre

Kastanjeskallen i Operaen fik selv modne kvinder til at stryge hånden over den glatte, varme flade, så fingerringe udsendte hemmelige blink

Sider

  • Anmeldelse
    15. januar 2008

    Tro mod den nye tradition

    Den Kongelige Operas 'Poppeas kroning' i tvetydig gammeldags fornyelse, men med fremragende musikalske præstationer
    En gang imellem kan det betale sig at underspille. For man behøver ikke altid tage sig i skridtet eller lave roterende samlejebevægelser for at illustrere fænomenet. Ligesom man ikke, hver gang en kvinde undertvinges ,også skal voldtage hende midt på scenegulvet.