Person

Henri Meilhac

Anmeldelse
24. september 2019

Carmen er en gorilla, en toreador eller måske bare en fantasi

Ny opsætning af operaen ’Carmen’ er garvet og begavet teater og værd at opleve, selv om det er endnu én af disse opsætninger, hvor Carmen fylder mere, end godt er – og den største kliché om Carmen som selvstændighedens symbol truer med at vinde igen
Barrie Koskys opsætning afliver dygtigt og forfriskende mange klicheer og er teater, det er værd at opleve ikke mindst for sin drevne omgang med hele forrige århundredes teaterhistorie. Alligevel står Kosky muligvis tilbage med den største kliché af dem alle, som er Carmen-operaen som en pseudoshistorie om kvindelig frigørelse.
  • Anmeldelse
    24. september 2019

    Carmen er en gorilla, en toreador eller måske bare en fantasi

    Ny opsætning af operaen ’Carmen’ er garvet og begavet teater og værd at opleve, selv om det er endnu én af disse opsætninger, hvor Carmen fylder mere, end godt er – og den største kliché om Carmen som selvstændighedens symbol truer med at vinde igen
    Barrie Koskys opsætning afliver dygtigt og forfriskende mange klicheer og er teater, det er værd at opleve ikke mindst for sin drevne omgang med hele forrige århundredes teaterhistorie. Alligevel står Kosky muligvis tilbage med den største kliché af dem alle, som er Carmen-operaen som en pseudoshistorie om kvindelig frigørelse.