Person

Igor Stravinsky

Igor Stravinskij: Den mest indflydelsesrige komponist i det 20. århundrede

For hvert nyt orkesterværk, Stravinskij skabte, kan man tale om et eksperiment, en ny måde at udtrykke ideerne bag det enkelte værk på

Springteknik i neon

Danseforestillingen ’Petrushka – Extended’ understreger Palle Granhøjs position som original dansekunstner med eksplosiv symbolik. Men nu lukker Palle Granhøj sin scene på Klosterport – og trækker sig fra Aarhus 2017

Stravinskij udsat for jazz

Det startede skidt, men smilet blev langsomt bredere, da Igor Stravinskij blev illumineret gennem en mangefarvet jazzprisme af DiamantEnsemblet og Aarhus Jazz Orchestra

Ungarsk triumf i Koncerthuset

Budapest Festival Orkester og dirigenten Iván Fischer har på godt tre årtier udviklet sig til en organisme med enestående særpræg og høj standard. I denne uge kunne danskerne tage del i dette eventyr

Coco og Igor var punk og rock'n'roll

Musik kom til Igor Stravinsky, mens mode var et socialt og politisk projekt for Coco Chanel, fortæller instruktøren Jan Kounen, som har lavet filmen Coco Chanel & Igor Stravinsky om forholdet mellem de to meget forskellige mennesker

En kølig passion

Æstetisk fint udarbejdet film om Igor Stravinskys og Coco Chanels kærlighed overbeviser ikke om affærens varmegrader

Skidt knægts skæbne

The Rake's Progress / Lastens vej i stilsikker og smuk opsætning på Operaen

Den store julequiz

Fra alle os til alle jer. Traditionen tro har Informations skribenter lavet en jule-årsquiz med snurrige trivia såvel som vitterlige væsentligheder.

Næste gang skal naboerne vækkes

Vetos forsanger er en produktiv ung herre, der efter en række eksperimenter har mod på at lave plader i eget, borgerlige navn. Troels Abrahamsen hedder han, og han skuffer ikke på et minimalt og sugende udspil, der dog mangler at give helt los

Triers 'Antichrist' til Cannes

Lars von Trier er sammen med Pedro Almodóvar, Quentin Tarantino og Ken Loach på konkurrencemenuen ved årets filmfestivali Cannes

Sider

Mest læste

  1. For hvert nyt orkesterværk, Stravinskij skabte, kan man tale om et eksperiment, en ny måde at udtrykke ideerne bag det enkelte værk på