Person

Inger Dam-Jensen

Artikler
Anmeldelse
11. november 2009

Den enfoldige morder

Kræfterne i Det Kongelige Teaters låneopsætning fra Glyndebourne Opera Festival er så forskellige, at man ender med et miskmask af en Carmen med selvstændige toppræstationer, men uden sammenhæng
Anmeldelse
27. april 2009

Symfonien, hvor universet bryder ud i sang

DR's opførelse af Mahlers mastodontiske 8. Symfoni var den hidtil bedste herhjemme, hørt ud fra sangens og orkesterspillets høje kvalitet
Anmeldelse
4. april 2009

Et eminent studie i Lieder

Koncerthusets Studie 2 er en tør og blottende scene, der udstillede duoen Inger Dam-Jensen - Malcolm Martineau, så man på den ene side var vidne til eminent musikfremførelse og på den anden side gik glip af en koncertoplevelse
Anmeldelse
16. marts 2009

Brahms' dødsmesse i fornyende perspektiv

Koret var ubetinget den store oplevelse i Brahms' 'Requiem'. Koncerthusets akustik befordrede på enestående vis hundredvis af nuancer i de vokale udfoldelser
Anmeldelse
24. februar 2009

Rued Langgaard - outsider og profet

Det nationale pladeselskab Dacapo skriver kulturhistorie med udgivelsen af Rued Langgaards 16 symfonier
Anmeldelse
31. januar 2009

Opstandelsen i Ørestaden

Den første torsdagskoncert i DR's nye roste koncertsal stod ikke mål med forventningerne
Når Mahler tynder ud i sin symfoni, blev man klar over, at Nouvels koncertsal er et uhyre vanskeligt instrument at spille på. Den udstiller nådesløst -hin enkelte musiker-.
Anmeldelse
14. oktober 2008

Kærlighedens ulige kamp

'Partenope' på Det Kgl. i fornem musikalsk form
Andreas Scholl, Inger Dam-Jensen og Tuva Semmingsen i -Partenope-.
13. marts 2006

Kurtisanens udødelige svanesang

Fornem 'La Traviata' på Operaen - men med åli sokkerne
20. december 2006

Den aferotiserede Don

Når opera er allermest meningsløs - nu i kongelig opsætning
8. maj 2007

Det halvlunkne vanvid

Donizettis' Lucia di Lammermoor på Det Kongelige i behersket stil

Sider