Person

Inger Dam-Jensen

Den enfoldige morder

Kræfterne i Det Kongelige Teaters låneopsætning fra Glyndebourne Opera Festival er så forskellige, at man ender med et miskmask af en Carmen med selvstændige toppræstationer, men uden sammenhæng

Symfonien, hvor universet bryder ud i sang

DR's opførelse af Mahlers mastodontiske 8. Symfoni var den hidtil bedste herhjemme, hørt ud fra sangens og orkesterspillets høje kvalitet

Et eminent studie i Lieder

Koncerthusets Studie 2 er en tør og blottende scene, der udstillede duoen Inger Dam-Jensen - Malcolm Martineau, så man på den ene side var vidne til eminent musikfremførelse og på den anden side gik glip af en koncertoplevelse

Brahms' dødsmesse i fornyende perspektiv

Koret var ubetinget den store oplevelse i Brahms' 'Requiem'. Koncerthusets akustik befordrede på enestående vis hundredvis af nuancer i de vokale udfoldelser

Rued Langgaard - outsider og profet

Det nationale pladeselskab Dacapo skriver kulturhistorie med udgivelsen af Rued Langgaards 16 symfonier

Opstandelsen i Ørestaden

Den første torsdagskoncert i DR's nye roste koncertsal stod ikke mål med forventningerne

Kærlighedens ulige kamp

'Partenope' på Det Kgl. i fornem musikalsk form

Kurtisanens udødelige svanesang

Fornem 'La Traviata' på Operaen - men med åli sokkerne

Den aferotiserede Don

Når opera er allermest meningsløs - nu i kongelig opsætning

Det halvlunkne vanvid

Donizettis' Lucia di Lammermoor på Det Kongelige i behersket stil

Sider

Mest læste

  1. Når opera er allermest meningsløs - nu i kongelig opsætning
  2. 'Partenope' på Det Kgl. i fornem musikalsk form