Forlagene har for længst forstået, at de ikke sælger bøger. De sælger forfatterbrands. Jo mere en forfatter selv larmer, jo mindre arbejde skal et forlag lægge i at promovere. Opmærksomhedskapitalismen styrer bogbranchen, og det afgørende er forfatterens identitet, skriver forfatter og kandidat i erhvervsøkonomi og filosofi Jannik Landt Fogt i dette debatindlæg
Samarbejde er bedst baseret på gensidig respekt, og derfor har flere museer efterhånden fjernet navnet Sackler fra udstillinger, som den velhavende familie har støttet. Lidt sent til boykottet kommer nu British Museum. Imens skal andre museer nu kæmpe mod en anden uønsket gæst
Jacob Skyggebjergs anden bog er en selvbevidst kollektivroman om syv kvindelige forfattere på skriveophold, men trods sprød prosa og gode indfald undgår konceptet ikke at kæntre
Hvordan indretter forfatterne sig, når de skriver? Hvilke genstande omgiver de sig med, og hvordan ser der i det hele taget ud, der hvor værkerne skrives? Hver uge viser vi en dansk forfatters skrivebord
Moralisme. Selvgodhed. Online-debat. Demonstrativ dumhed. Hjernedød degenererende underholdning. Forkælede børn. Voksne mennesker, der opfører sig som forkælede børn
Det er ikke, fordi debutanten Jacob Skyggebjerg skriver dårligt, men han trænger godt nok til en redaktør – eller måske gammeldags disciplin i skriften
Forlagene har for længst forstået, at de ikke sælger bøger. De sælger forfatterbrands. Jo mere en forfatter selv larmer, jo mindre arbejde skal et forlag lægge i at promovere. Opmærksomhedskapitalismen styrer bogbranchen, og det afgørende er forfatterens identitet, skriver forfatter og kandidat i erhvervsøkonomi og filosofi Jannik Landt Fogt i dette debatindlæg