Et større og mere forskelligartet oscarakademi formår med deres prisregn over ’Everything Everywhere All at Once’ at afspejle en spraglet verden, som Oscar har været længe om at se. Og det udvider rammerne for, hvad en mainstreamfilm skal og kan være
Det er ikke hvert år, at der er så mange værdige vindere af en Oscar for Bedste Film som i år. Informations filmredaktør lægger som altid hovedet på oscarblokken og forudsiger, hvem der kommer til at vinde ved årets prisuddeling natten til mandag. Og slår fast, hvem der burde vinde
Michelle Yeoh er intet mindre end fænomenal i den vidunderlige og vidunderligt overraskende ’Everything Everywhere All at Once’, der på original vis blander superheltefilm og actionkomedie med familiedrama og midtlivskrisefortælling
Rian Johnsons krimikomedie tager lige akkurat den perfekte mængde pis på den klassiske puslespilskrimi – og viser med sit udspekulerede plot og sit skarpe persongalleri, hvad der gør den genre så herlig
Rian Johnson siger selv, at han selvfølgelig ikke er nogen Agatha Christie, men den amerikanske filmskaber har ladet sig inspirere af den britiske krimidronnings skaberværk i sin nye, veloplagte krimikomedie, ’Knives Out – var det mord?’. Information har talt med Rian Johnson om hans favorit-Poirot, Hitchcocks regler for spænding og nøglen til at lave en god og engagerende ’whodunit’
John Cleese har aldrig lagt skjul på, at han nærer et had-kærlighedsforhold til sit eget land og folk. I krimikomedien A Fish Called Wanda kolliderer disse to modsatrettede følelser da også på fornøjeligst tænkelige vis
Michelle Yeoh er intet mindre end fænomenal i den vidunderlige og vidunderligt overraskende ’Everything Everywhere All at Once’, der på original vis blander superheltefilm og actionkomedie med familiedrama og midtlivskrisefortælling
Rian Johnsons krimikomedie tager lige akkurat den perfekte mængde pis på den klassiske puslespilskrimi – og viser med sit udspekulerede plot og sit skarpe persongalleri, hvad der gør den genre så herlig
Rian Johnson siger selv, at han selvfølgelig ikke er nogen Agatha Christie, men den amerikanske filmskaber har ladet sig inspirere af den britiske krimidronnings skaberværk i sin nye, veloplagte krimikomedie, ’Knives Out – var det mord?’. Information har talt med Rian Johnson om hans favorit-Poirot, Hitchcocks regler for spænding og nøglen til at lave en god og engagerende ’whodunit’
Det er ikke hvert år, at der er så mange værdige vindere af en Oscar for Bedste Film som i år. Informations filmredaktør lægger som altid hovedet på oscarblokken og forudsiger, hvem der kommer til at vinde ved årets prisuddeling natten til mandag. Og slår fast, hvem der burde vinde