Filmfotografen Henrik Bohn Ipsen er den, dokumentarinstruktørerne ringer til, når de skal filme i verdens brændpunkter. Men selv finder han det lige så udfordrende at fange de psykologiske dynamikker i et dansk køkken
De seneste måneders opgør med sexisme har ikke bare vist, at kvinder bliver hængt ud og udskammet, når de står frem med deres historier, men har tilmed også givet kvinder ringere karrieremuligheder, skriver folketingsmedlem Samira Nawa (R) i dette debatindlæg
Jan Grarup vil undgå #MeToo-sager, Dolly Parton vil ikke afsløre sin nye sang, Google og Apple vil ikke længere distribuere appen Parler, og Aarhus Sporveje vil ikke associeres med byens letbane
Det er sæson for prisuddelinger, og Emmy Awards har blottet et stort, sort hul i kulturredaktionens populærkulturelle dannelse, som vi lover at få fyldt op ved førstkommende lejlighed. Ligesom vi lover at kæmpe for Filmstriben i Aalborg, som vi kæmpede for den i København – og som Marianne Stidsen kæmper for udryddelsen af #MeToo-bevægelsen
Restauranter og barer skulle lukke, sagde statsministeren. Bliv hjemme, sagde dronningen. Det er historisk, sagde tv-værterne. Det var ikke et realityshow. Det var virkeligheden
Fotografen Jan Grarups erindringer er rystende fortællinger om menneskelig ondskab – og om en mand, der blev skadet så meget af den, at han ikke kunne undvære den
I dokumentarfilmportrættet ’Krigsfotografen’ er Jan Grarups arbejde en krigszone, mens hjemmet er blevet forvandlet til en kryptisk sorgzone fuld af børn med hektiske hverdagsliv. Det udgør en underholdende og fængende, men rigeligt smigrende heltefortælling om en mand med en mærkeligt lav hvilepuls og et intenst dobbeltliv, man ikke kan begribe
’Krigsfotografen’ er en film om sorg og familie, men også et portræt af en fotografs arbejde. Derfor har vi bedt avisens billedredaktør, Sigrid Nygaard, om hendes perspektiv på filmen
I tre årtier har Jan Grarup fotograferet død, ødelæggelse og tragiske menneskeskæbner. Med sin nye fotobog vil han råbe op om de mange konflikter, som har sat dybe spor i ham som menneske, men som kun bliver i offentlighedens bevidsthed i ganske kort tid, før der bliver helt stille omkring dem igen
I tre årtier har Jan Grarup fotograferet død, ødelæggelse og tragiske menneskeskæbner. Med sin nye fotobog vil han råbe op om de mange konflikter, som har sat dybe spor i ham som menneske, men som kun bliver i offentlighedens bevidsthed i ganske kort tid, før der bliver helt stille omkring dem igen
Filmfotografen Henrik Bohn Ipsen er den, dokumentarinstruktørerne ringer til, når de skal filme i verdens brændpunkter. Men selv finder han det lige så udfordrende at fange de psykologiske dynamikker i et dansk køkken
Fotografen Jan Grarups erindringer er rystende fortællinger om menneskelig ondskab – og om en mand, der blev skadet så meget af den, at han ikke kunne undvære den
I dokumentarfilmportrættet ’Krigsfotografen’ er Jan Grarups arbejde en krigszone, mens hjemmet er blevet forvandlet til en kryptisk sorgzone fuld af børn med hektiske hverdagsliv. Det udgør en underholdende og fængende, men rigeligt smigrende heltefortælling om en mand med en mærkeligt lav hvilepuls og et intenst dobbeltliv, man ikke kan begribe
Intet er helligt i Den Centralafrikanske Republik, hvor civile lynches ved højlys dag og får deres kønsdele stoppet i munden. Krigsfotograf Jan Grarup har aldrig før taget så mange billeder, der er for voldsomme til at vise for offentligheden