Person

Jeppe Hein

I 90’erne begyndte Carsten Höller at fucke med din hjerne, og kunstmuseer har ikke været det samme siden

Kunstneren og videnskabsmanden Carsten Höller fucker med din hjerne i hans store interaktive installationer, der skaber både frygt, forvirring og fornøjelse. Han var én af de første til at skabe en ny form for kunst, hvor beskueren blev til en deltager

Der er en udstoppet løve og et marmorbord med indlagt varme i Danfoss’ hovedkontor på Als

Information er taget rundt i Danmark for at se på, hvilke historier hovedsæderne for de store danske virksomheder fortæller. På Danfoss støder vi således på fortællingen om en afdæmpet elektronikingeniør, der gav sin scenografiuddannede arkitekt frie tøjler

Kunstpausen: Udbrændt

Jeppe Hein har på det seneste malet en række terapeutiske akvareller

Når kroppen siger fra

Udbrændthed er en tilstand flere og flere af os havner i. Årsagen er især den sociale kontekst, som vi lever i, hvor de daglige krav stiger i takt med mantraet om mere økonomisk vækst og evig større konkurrence

Kunstnyt

Ruhr-Pott: Fra kul til kultur

Ruhr-distriktet er europæisk kulturcentrum i år. Det tæt befolkede sværindustriområde med øgenavnet 'Ruhr-Pott' satser stærkt på opgradering af naturen og på fremragende international arkitektur, men kan det forkullede image ændres på længere sigt?

Kronprinsparret afviser kunstnere

Den anerkendte billedkunstner John Kørner har efter tre måneders arbejde fået afvist sit vægmaleri til kronprinsparrets nye palæbolig. I stedet er han gået i gang med et nyt. ’Kunden skal være tilfreds’, siger han. Også Jeppe Heins kunstprojekt er faldet i unåde hos de kritiske kongelige

Mest læste

  1. Udbrændthed er en tilstand flere og flere af os havner i. Årsagen er især den sociale kontekst, som vi lever i, hvor de daglige krav stiger i takt med mantraet om mere økonomisk vækst og evig større konkurrence
  2. Information er taget rundt i Danmark for at se på, hvilke historier hovedsæderne for de store danske virksomheder fortæller. På Danfoss støder vi således på fortællingen om en afdæmpet elektronikingeniør, der gav sin scenografiuddannede arkitekt frie tøjler