Årets filmfestival har på én gang været meget politisk og holdt et højt kunstnerisk niveau. Det er den helt rigtige blanding i en tid med store sociale og samfundsmæssige forandringer
De ellers så udskældte veteraner og Cannes-darlings har levet op til forventningerne på årets filmfestival. Det gælder Loach, Tarantino og Bellocchio, og det gælder i den grad Almodóvar. Men de yngre filmskabere har også kunnet følge med, ikke mindst en af de fire kvinder i hovedkonkurrencen, Céline Sciamma
Mæslingefrygt, taxastrejke og busblokade, Alain Delon-protest og Jim Jarmuschs underholdende zombieangreb på apati og Trump. Årets filmfestival i Cannes er i gang, og den er allerede en kulørt blanding af kunst og kommercialisme og film og forargelse
Jim Jarmusch synger de små tings pris i sit seneste værk, ’Paterson’. Information har talt med den særegne amerikanske filmskaber om at følge sine egne regler, når man laver film, og glæden ved at vise det gode i livet til et ungt menneske i Kansas
Jim Jarmusch realiserer – i sin hypercool og pissesjove vampyrfilm ’Only Lovers Left Alive’ – sin våde drøm (og mareridt) om at leve evigt, læse alle bøger, mestre alle instrumenter, have kendt Schubert og Lord Byron og junke blod, til det går galt
East Village. Junkier, utroskab, kaotisk byliv og sproglige fornyelser. Den danske digter Pejk Malinovski vækker poesiscenen i East Village til live med en litterær byvandring i radioformat
De to britiske komikere og skuespillere Steve Coogan og Rob Brydon tager på rundtur til Nordenglands kulinariske hotspots, mens de parodierer Michael Caine og diskuterer livet og døden i Michael Winterbottoms underholdende ’The Trip’
John Woo, Quentin Tarantino og Jim Jarmusch er blandt de vidt forskellige instruktører, som har fundet inspiration i Jean-Pierre Melvilles stilfulde gangsterfilm
East Village. Junkier, utroskab, kaotisk byliv og sproglige fornyelser. Den danske digter Pejk Malinovski vækker poesiscenen i East Village til live med en litterær byvandring i radioformat