Biografi. Den nu 84-årige Jørgen Reenberg tager sig god tid i sine erindringer. Som om han vil have det hele med i denne gennemresearchede og passionerede bog, der peger bagud til en tid, der er forsvundet
I Det Kgl. Teaters desillusionsdrama 'Wienerballader' er især Bodil Jørgensen en fantastisk overleverfigur i 30'ernes Wien, der spejler Krisedanmark lige nu. I stykket er ingen lykke evig for dets væld af skæbner og personager
Dansk scenekunst i 00'erne ville allerhelst være realistisk teater. Også selv om performanceteatret og dukketeatret sammen med dansen og teaterkoncerten tilbød raffinerede stiliseringer. Teatret drømte om drømmen ...
Lemmedaskerdrengene triumferer i Barry McKennas veloplagte Shakespeare-tolkning af Helligtrekongersaften. Selv er Lars Mikkelsen den ømmeste Malvolio med teaterhistoriens længste lægge i Chanel-strømper
Hvor der er vej, er der vilje. Og hvor der er nissefix, er der nesfisse. Sådan som på Nørrebro Teater, hvor En Skærsommernatsdrøm charmerer med sit verbale stand up-hærværk
Magtspillet har fortrængt anstændigheden. VK ville i 1970’erne ikke regere på Mogens Glistrups galskab. Det holdt dem fra regeringsmagten. Det afkald vil de ikke gentage
Dansk Folkepartis Burka-annoncer og efterfølgende forslag om, at muslimer, der vil opnå dansk statsborgerskab, skal afsværge dele af Koranen, markerer et højdepunkt i partiets hensynsløse diskriminering af et mindretal af danske borgere
Jørgen Reenberg fjerner Strindbergs moralske kvabbelse med et hånligt blik. Og så får han 'Påske' til at handle om at tilgive nogen uden at få et undskyld
Det Kongelige Teater skal være en institution i permanent revolution", sagde teaterchef Michael Christiansen ved præsentationen af Det Kongelige Teaters handlingsplan til Kulturministeren...
TIRSDAG indgås efter alle solemærker at dømme et kulturpolitisk forlig. Det vil hensætte ellers fortrøstningsfulde naturer i dyb pessimisme, hvad angår kvaliteten af det hermed leverede stykke arbejde fra folkestyrets side...
Biografi. Den nu 84-årige Jørgen Reenberg tager sig god tid i sine erindringer. Som om han vil have det hele med i denne gennemresearchede og passionerede bog, der peger bagud til en tid, der er forsvundet
Pragtroller til Jørgen Reenberg og Sidse Babett Knudsen og meddigtende scenografi i Molières beske Fruentimmerskolen på Det Kgl.Teater
Ovre i hjørnet, i oplysningstidens højloftede sal, står der et kæmpe næsehorn, stort, tungt, dumt og stædigt og foran det tramper dets menneskelige gestalt rundt i et anfald af elskovssyge og mandlig selvforherligelse...
Dansk scenekunst i 00'erne ville allerhelst være realistisk teater. Også selv om performanceteatret og dukketeatret sammen med dansen og teaterkoncerten tilbød raffinerede stiliseringer. Teatret drømte om drømmen ...
Jørgen Reenberg fjerner Strindbergs moralske kvabbelse med et hånligt blik. Og så får han 'Påske' til at handle om at tilgive nogen uden at få et undskyld