Person

Kaare Klint

Sneglefart og turbovækst

Tre nye bøger om arkitekturanalyse, møbler og urbant design

En mangfoldig kanon for arkitektur og design

11 forsøg med løst krudt og en 12. skive til eget brag

Romantiker og industriæstet

Poul Kjærholms livsværk bliver præsenteret i hele sin bredde på Louisianas store udstilling, der åbner i dag

Utzon og Mogensens lumske 50’ere

Hvad var det for en djævelsk normalitet, der drev velfærdsstatens formgivere højt op, i eksil eller under bordet?

Cool Ulm Too Perfect

Flot show på Kunstindustrimuseet i København, en designkonference, og det danske biennalebidrag på Dansk Arkitekturcenter stiller spørgsmål til formgivningens potentialer

Mord på museet

Den nye opstilling af moderne samling burde retsforfølges for uagtsomt udstillingskoncept

Jeronimus’ bekendelser

Samlet fremstilling af gamle arkitekturdyder i en tøjlesløs tid

Billedfanfarer

Plakater skal opleves i ét farverigt nu, det er den hastige kunst i bybilledet, set fra cykel eller bus. På Christianshavn kan man fornøje sig med nogle af de bedste danske plakater gennem tiderne, skabt af Ib Andersen, Valdemar Andersen og Sikker Hansen, men også af arkitekten Arne Jacobsen og Kaare Klint...

K'NYT

Wild West i Flensburg *Det er ikke blot Kunstmuseet Arken, der har amerikanske billeder på programmet. Sønderjyder kan tage til Flensburg, hvor ’museumsberg flensburg’ til 28...

Æg med læder og patina

(2. sektion) *Godt nok begyndte Arne Jacobsen at designe møbler allerede i 1930’erne, Hans J. Wegner i 1940’erne og Poul Kjærholm i 1950’erne – hele den generation som Kaare Klint stod fadder til gennem sit virke på Kunstakademiet i 20’erne...

Sider

Mest læste

  1. To meget forskellige udstillinger sætter fokus på dansk møbeldesigns succes - før og nu MØBELKUNST Designermøbler er hotte. De danske af slagsen er meget hotte. Det kan man overbevise sig om ved at zappe over på MTV - der går ikke langt imellem, at en dansk designet stol er rekvisit i en ny rockvideo...
  2. Tre nye bøger om arkitekturanalyse, møbler og urbant design
  3. Hvad var det for en djævelsk normalitet, der drev velfærdsstatens formgivere højt op, i eksil eller under bordet?