Sådan lyder en Strindberg-replik i ’Tribadernes Nat’. Og Peter Langdal fanger fint mandens angst for ophidsede kvinder i sin opsætning på Betty Nansen Teatret. Til gengæld ryger publikums ophidselse alt for hurtigt
Eller som en knivspids mod din hud. 'Forbrændt' på Skuespilhuset er følelsesstærkt og fysisk teater om borgerkrig - og en krimi om kærlighed på trods af alt
Hvor der er vej, er der vilje. Og hvor der er nissefix, er der nesfisse. Sådan som på Nørrebro Teater, hvor En Skærsommernatsdrøm charmerer med sit verbale stand up-hærværk
Det kan knibe med farligheden hos Holberg. Men tag ikke fejl af Helle Dolleris' kandestøberkone. Hun sætter tænderne i dig, hvis hendes hund ikke gider
Det er tungt at skulle til det. Der er vel ikke nogen plads i kongeriget, der hårdere end lige netop bagsidelederen i Information har bokset løs på Det kongelige Teater. Vi har - med rette, med rette - kritiseret teaterchefen...
'Gengangere' er blevet en Ibsen-tolkning med aggressivt attack. Og et medrivende kongeligt powerpunktum år 2000, i hvert fald fra dét øjeblik, Olaf Johannessen dukker op
Teater
Hvad stiller man op med Ibsen i dag? Spiller ham 'efter bogen', renoverer ham, neddysser ham, forenkler ham?
Eller regner man med, at en opsætning af Gengangere ikke kan blive andet end fantastisk, hvis man 'bare' besætter rollerne med landets ypperste skuespillere, der må have ventet på disse roller i årevis - Ghita Nørby, Jørgen Reenberg, Olaf Johannessen, Sofie Gråbøl, Ole Ernst?
Faktum er, at Gengangere på Det Kgl...
Eller som en knivspids mod din hud. 'Forbrændt' på Skuespilhuset er følelsesstærkt og fysisk teater om borgerkrig - og en krimi om kærlighed på trods af alt
Sådan lyder en Strindberg-replik i ’Tribadernes Nat’. Og Peter Langdal fanger fint mandens angst for ophidsede kvinder i sin opsætning på Betty Nansen Teatret. Til gengæld ryger publikums ophidselse alt for hurtigt