’Den kaukasiske kridtcirkel’ af Brecht er blevet til billedstærkt teater om moderskab og kærlighed på Teater Republique. Med snavsede nøgenhedskostumer og halshuggede masker. Men forestillingen er ikke helt så hjertegribende, som den kunne have været
Sådan lyder en Strindberg-replik i ’Tribadernes Nat’. Og Peter Langdal fanger fint mandens angst for ophidsede kvinder i sin opsætning på Betty Nansen Teatret. Til gengæld ryger publikums ophidselse alt for hurtigt
Eller som en knivspids mod din hud. 'Forbrændt' på Skuespilhuset er følelsesstærkt og fysisk teater om borgerkrig - og en krimi om kærlighed på trods af alt
Hvor der er vej, er der vilje. Og hvor der er nissefix, er der nesfisse. Sådan som på Nørrebro Teater, hvor En Skærsommernatsdrøm charmerer med sit verbale stand up-hærværk
Det kan knibe med farligheden hos Holberg. Men tag ikke fejl af Helle Dolleris' kandestøberkone. Hun sætter tænderne i dig, hvis hendes hund ikke gider
Sådan lyder en Strindberg-replik i ’Tribadernes Nat’. Og Peter Langdal fanger fint mandens angst for ophidsede kvinder i sin opsætning på Betty Nansen Teatret. Til gengæld ryger publikums ophidselse alt for hurtigt
’Den kaukasiske kridtcirkel’ af Brecht er blevet til billedstærkt teater om moderskab og kærlighed på Teater Republique. Med snavsede nøgenhedskostumer og halshuggede masker. Men forestillingen er ikke helt så hjertegribende, som den kunne have været
Det kan knibe med farligheden hos Holberg. Men tag ikke fejl af Helle Dolleris' kandestøberkone. Hun sætter tænderne i dig, hvis hendes hund ikke gider