Person

Kasper Holten

Anmeldelse
9. oktober 2021

Der er mere cirkusrevy end operette over Holten og Prices vellykkede ’Den glade enke’

Kasper Holten og Adam Prices ’Den glade enke’ er en god aften i teatret, flot scenografi, finurlige kostumer, sjovt spil for galleriet, et par hjertegribende scener, et veldrejet plot og hyggelig satire
Scenografen Steffen Aarfings store kuglekonstruktion fungerer imponerende. Teatrets glitterverden samles i en kæmpemæssig discokugle, der, næsten, svæver på scenen og fjernstyres med avanceret teknik.
Anmeldelse
25. maj 2021

Kasper Holtens ’Hobbitten’ må have kostet kassen, men det er også i orden. Flottere kan det næppe gøres

’Hobbitten’ er lykkedes som ekstravagant udendørsteater i Kasper Holtens storladne og overdådige iscenesættelse i Ulvedalene. Med Signe Egholm Olsen som uimodståelig Bilbo
 
Anmeldelse
9. juni 2020

Kasper Holten kunne sælge sand på Råbjerg Mile, men der var grund til glæden ved sommerkoncerten

Der var kun plads til 500 gæster, da Operaen indbød til den første begivenhed efter tre måneders beordret nedlukning. Koncerten viste især den forfinede og nuancerige spillekultur i Det Kongelige Kapel
Teaterchef på Det Kongelige Teater, Kasper Holten, var konferencier ved en vi åbner igen-koncert.
Interview
3. januar 2020

Kasper Holten: Hvis vi skal til at stjæle mobiler, er teatret i problemer

At den moderne menneskehjerne har vænnet sig til at være konstant tilgængelig, ved man godt på Det Kongelige Teater. Teaterchef Kasper Holten fortæller om teatrets nyeste tiltag i kampen om at fastholde publikums flygtige opmærksomhed
At den moderne menneskehjerne har vænnet sig til at være konstant tilgængelig, ved man godt på Det Kongelige Teater. Teaterchef Kasper Holten fortæller om teatrets nyeste tiltag i kampen om at fastholde publikums flygtige opmærksomhed
Interview
20. september 2019

Kasper Holten: »Der er kommet positive elementer ud af at have effektiviseret. Men der kommer et punkt, hvor det går ud over risikovilligheden«

Finanskrisen satte stiften i ballonen for Det Kongelige Teaters årlige bevillinger, der siden 2009 er skrumpet med 17 procent. Ifølge Kasper Holten, teaterchef på Det Kongelige Teater, går så store besparelser ud over risikovilligheden til at udvide teatrets repertoire. I yderste konsekvens kan teatret blive mere elitært
Finanskrisen satte stiften i ballonen for Det Kongelige Teaters årlige bevillinger, der siden 2009 er skrumpet med 17 procent. Ifølge Kasper Holten, teaterchef på Det Kongelige Teater, går så store besparelser ud over risikovilligheden til at udvide teatrets repertoire. I yderste konsekvens kan teatret blive mere elitært
Anmeldelse
27. marts 2019

Holten og Lanes nyopsætning af ’Drot og Marsk’ om en forførers skæbne er en trist af-eroticeret historie

Når man skruer på optikken, kommer sanserne i klemme. ’Drot og Marsk’ er tilbage på Det Kongelige Teater i en anno 2019-udgave, hvor publikum besnæres af stort drama og stor lyd, mens det kan være svært at høre og opfatte den forførende strøm, der driver værket
Erik Glipping lægger ligesom Don Juan op til selv at skulle ende i flammerne ved at udleve sine lyster uden tanke for, hvad der kommer efter, eller hvem der er hans ofre.
Anmeldelse
23. januar 2019

Kasper Holtens smukke, slikfarvede skuestykke om Mozart forfører imponerende lidt

Kasper Holtens første iscenesættelse som ny chef på Det Kongelige Teater er en sympatisk storladen kærlighedserklæring til den klassiske kunst og et sympatisk ambitiøst skuestykke, der forener alle teatrets kræfter og forsøger at gøre det fine lidt mere folkeligt. Men det føles mest som et manifest for et imponerende teater uden så meget at sige
’Amadeus’ vil det hele: Ikke bare forene kunstarterne i et totalt trylleri af et teater, men også forene det høje og det lave, være sjovt, seriøst og sørgeligt og, når den skinsyge Salieri vil bruge sin magt til at ødelægge Mozart ved at forføre hans hustru, sende en kommentar til #MeToo.
Leder
18. december 2018

Teater, der vil noget

Selvfølgelig skal teatret ville sit publikum. Men teatret skal også turde støde publikum fra sig med scenekunst, der ikke bare er sikre satsninger og mere af det samme. Teatret skal ville sit publikum, men først og fremmest skal teatret ville sit publikum noget
Forestillingen Black Madonna blev i 2018 et identitetspolitisk drama, der udspillede sig lige så meget i avisernes spalter og de sociale mediers kommentarfelter, som på det lille Teater Sort/Hvids scene
Interview
14. december 2018

Dansk teaters nye regentpar: »Det er på tide, vi kommer ud af offerrollen og begynder at tale teatret op«

Hun skal revolutionere scenekunsten på Betty Nansen Teatret. Han skal sælge 100.000 flere billetter på Det Kongelige Teater. Nogenlunde sådan lyder forventningerne til de to nye bosser i dansk teaterliv, Elisa Kragerup og Kasper Holten, der vil genindføre stoltheden og selvværdet i en branche, der efter flere års sparerunder og rituel brok har tabt lidt af troen på sig selv
Hun skal revolutionere scenekunsten på Betty Nansen Teatret. Han skal sælge 100.000 flere billetter på Det Kongelige Teater. Nogenlunde sådan lyder forventningerne til de to nye bosser i dansk teaterliv, Elisa Kragerup og Kasper Holten, der vil genindføre stoltheden og selvværdet i en branche, der efter flere års sparerunder og rituel brok har tabt lidt af troen på sig selv
Leder
23. april 2018

En rigtig teaterchef elsker teater

Med udnævnelsen af Kasper Holten som teaterchef får Det Kongelige Teater en chef, der virkelig elsker scenekunsten. Eneste bekymring må være, om han kommer til at favorisere opera
Med udnævnelsen af Kasper Holten som teaterchef får Det Kongelige Teater en chef, der virkelig elsker scenekunsten. Eneste bekymring må være, om han kommer til at favorisere opera

Sider