Det Kongelige Teater har satset benhårdt på at sælge billetter og spille flere forestillinger. Men kunstnerne kan ikke holde til presset. Balletdanserne har så mange skader, at to forestillinger nu er blevet aflyst. Hvordan kunne det gå så galt?
Kom og se Kasper Holtens magnum opus, hvori Det Kongelige Teaters 12-talsdreng excellerer i at øge produktionen, men pludselig rammes af vækstens konsekvenser …
I denne uge lærte vi, at Nikolaj Hübbe spillede dobbeltspil, mens Kasper Holten brugte frygt for offentlig modtagelse som argument for at ændre i omstridt koreografi. Ledelsen på Det Kongelige Teater står noget forpjusket tilbage
Ludvig Holberg er en stor del af Det Kongelige Teaters identitet, og teaterchef Kasper Holten arbejdede selv med Holbergs humor, da han som operainstruktør lavede en moderne opsætning af ’Maskarade’. Holten kalder Holbergs stykke for en varm bekræftelse af, hvilket skønt samfund vi på mange måder har – men også en lille sten i skoen
Kasper Holten og Adam Prices ’Den glade enke’ er en god aften i teatret, flot scenografi, finurlige kostumer, sjovt spil for galleriet, et par hjertegribende scener, et veldrejet plot og hyggelig satire
’Hobbitten’ er lykkedes som ekstravagant udendørsteater i Kasper Holtens storladne og overdådige iscenesættelse i Ulvedalene. Med Signe Egholm Olsen som uimodståelig Bilbo
Der var kun plads til 500 gæster, da Operaen indbød til den første begivenhed efter tre måneders beordret nedlukning. Koncerten viste især den forfinede og nuancerige spillekultur i Det Kongelige Kapel
At den moderne menneskehjerne har vænnet sig til at være konstant tilgængelig, ved man godt på Det Kongelige Teater. Teaterchef Kasper Holten fortæller om teatrets nyeste tiltag i kampen om at fastholde publikums flygtige opmærksomhed
Finanskrisen satte stiften i ballonen for Det Kongelige Teaters årlige bevillinger, der siden 2009 er skrumpet med 17 procent. Ifølge Kasper Holten, teaterchef på Det Kongelige Teater, går så store besparelser ud over risikovilligheden til at udvide teatrets repertoire. I yderste konsekvens kan teatret blive mere elitært
Når man skruer på optikken, kommer sanserne i klemme. ’Drot og Marsk’ er tilbage på Det Kongelige Teater i en anno 2019-udgave, hvor publikum besnæres af stort drama og stor lyd, mens det kan være svært at høre og opfatte den forførende strøm, der driver værket
I denne uge lærte vi, at Nikolaj Hübbe spillede dobbeltspil, mens Kasper Holten brugte frygt for offentlig modtagelse som argument for at ændre i omstridt koreografi. Ledelsen på Det Kongelige Teater står noget forpjusket tilbage
’Hobbitten’ er lykkedes som ekstravagant udendørsteater i Kasper Holtens storladne og overdådige iscenesættelse i Ulvedalene. Med Signe Egholm Olsen som uimodståelig Bilbo
Når man skruer på optikken, kommer sanserne i klemme. ’Drot og Marsk’ er tilbage på Det Kongelige Teater i en anno 2019-udgave, hvor publikum besnæres af stort drama og stor lyd, mens det kan være svært at høre og opfatte den forførende strøm, der driver værket
Det Kongelige Teater har satset benhårdt på at sælge billetter og spille flere forestillinger. Men kunstnerne kan ikke holde til presset. Balletdanserne har så mange skader, at to forestillinger nu er blevet aflyst. Hvordan kunne det gå så galt?
Med udnævnelsen af Kasper Holten som teaterchef får Det Kongelige Teater en chef, der virkelig elsker scenekunsten. Eneste bekymring må være, om han kommer til at favorisere opera
Både i sit levede liv og som instruktør har Kasper Holten kredset om afstanden mellem den, man er, og den, man ville ønske, man var. Nu skal han være operachef ved verdensscenen Royal Opera House. Det er han stolt af. Smigret over. Det erkender han. Og den selverkendelse hjælper ham til at indse, at smigeren varmer i 14 dage, og så er der fem hårde år bagefter
Det er svært at huske Morten Hesseldahls tid som teaterchef for Det Kongelige Teater for noget godt. Smadrelisten er lang. Så nationalscenens bestyrelse indser vel nu, at den næste teaterchef skal være et menneske med kærlighed til scenekunsten
Hun skal revolutionere scenekunsten på Betty Nansen Teatret. Han skal sælge 100.000 flere billetter på Det Kongelige Teater. Nogenlunde sådan lyder forventningerne til de to nye bosser i dansk teaterliv, Elisa Kragerup og Kasper Holten, der vil genindføre stoltheden og selvværdet i en branche, der efter flere års sparerunder og rituel brok har tabt lidt af troen på sig selv