Information giver sig ud for at være retfærdighedens vogtere i sagen om Claus Meyers manglede honorering af hyrede forfattere. Men avisen er ikke meget bedre selv; de har haft mindst 175 reelle forfatterbidrag, der ikke er honoreret, skriver forfatter Peter Højrup i denne kommentar
Med samme naturlighed og med lige så klar tale som den, vi har om vores børns mentale helbred og samfundsøkonomien, skal politikerne sige, at kunst er vigtigt, og vi skal gøre alt, hvad vi kan for at skabe adgang til den så snart som muligt, skriver Katrine Hornstrup Yde i denne leder
’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
TV-stationerne har genudsendt og genudsendt, og vi har med nostalgi genset gamle serier og fodboldkampe. Alt sammen meget trygt i en kriseting. Nu genåbner kulturlivet – og nu skal kunsten og kulturen igen udfordre os frem for blot at betrygge os
Journalist Martine Amalie Krog har forgæves forsøgt at få et konkret svar fra politikere på, hvordan de vil inddrage befolkningen i kampen for klimaet. Til gengæld har Rune Lykkeberg en optur over, at rigmanden Michael Bloomberg fik tæsk af de andre demokratiske præsidentkandidater. Lyt med i podcasten Radio Information
Malou Reymann instruktørdebuterer med ’En helt almindelig familie’, en rørende film om at være datter til en far, der en dag erklærer sig som kvinde og skal skilles fra mor. Stram situation for en betuttet tween. Men filmens hjerte er dens evne til at smide os helt ned i erindringens gryde af omsluttende familiefølelser
Sommeren efter jeg var flyttet væk fra Herning og ud i verden, tog Ditte fra klassen og jeg på roadtrip – i Herning – for at genbesøge den trygge ironi, vi engang længtes væk med
Generelt udvikler DR3 det mest fremadskuende tv i Danmark i disse år. På DR3 skal man ikke klippe cliffhangers ind hvert femte minut for at få folk til at hænge ved under reklameblokkene. På DR3 eksperimenterer man uden seertal som eneste parameter.
Malou Reymann instruktørdebuterer med ’En helt almindelig familie’, en rørende film om at være datter til en far, der en dag erklærer sig som kvinde og skal skilles fra mor. Stram situation for en betuttet tween. Men filmens hjerte er dens evne til at smide os helt ned i erindringens gryde af omsluttende familiefølelser
’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile