Person

Kirsten Astrup

Artikler
Anmeldelse
9. maj 2022

Er man et offer, hvis man melder sig til at blive spist? – og andre spørgsmål fra aktuelle teaterforestillinger

Lysterne udleves i teatret. Der er dog mere komik end liderlighed i teaterfortolkningen af ’O’s historie’ på Husets Teater. Til gengæld er ’Kannibalen’ på Skuespilhuset en overrumplende historie om ømhed
’Kannibalen’ er baseret på den sande historie om tyskerne Armin Meiwes og Bernd-Jürgen Brandes, der spilles af henholdsvis Patrick Baurichter (tv.) og Morten Burian (th.).
Anmeldelse
1. oktober 2021

Virtuos filmkabaret spørger, hvornår kunstneren tages alvorligt i de voksnes verden

Astrup & Bordorffs filmkabaret ’Kunstmuseet’ på SMK spekulerer over det moderne museum i en drøm om kunstens og arbejdets integritet og spørger i en hjerteskærende, udbrændt divasang, hvornår kunstneren får lov at blive voksen
Skuespilleren Danica Curcic optræder i Astrup og Bordorffs filmkabaret ’Kunstmuseet’ som en slags vampyrspøgelseskvinde med tusindårigt hår. Filmstill fra ’Kunstmuseet – En filmkabaret af Astrup & Bordorff’, 2021.
Anmeldelse
20. august 2019

På Arkens nye udstilling er den unge danske kunst både skarp, sjov og lækker

Arkens udstilling med ung dansk kunst viser værker, der både eksperimenterer stilistisk og har masser af kritisk brod. Den beviser samtidig, at kunsten sagtens kan være sjov, selvom den både er klog og lækker
Filmkabareten ’Troe og Agtsom’ af kunstner Kirsten Astrup (2017) er en eklatant kritik af nyliberalismen forklædt i glitter og stiletter, skriver anmelder Maria Kjær Themsen.
Interview
21. september 2018

Billedkunstneren Kirsten Astrup besynger velfærdssamfundet med kulørt kabaret

I filmkabareten ’Urolige hjerte’ kombinerer Kirsten Astrup sin interesse for offentlig infrastruktur med æstetikken fra kabaret, dragperformance og folkekomedie. For velfærdssamfundets sammenhængskraft lider ligesom tognettet under årtiers manglende vedligeholdelse og politisk prioritering, mener billedkunstneren
DSB’s Centralværksted danner rammen om en scene i filmkabareten ’Urolige hjerte’. For instruktørerne Maria Bordorff (t.v.) og Kirsten Astrup er det vigtigt at holde sig åbne over for de overraskelser, stedet byder på.