Person

Kirsten Lehfeldt

Parykker, gebis og skumgummideller kan altså noget

Stemmeføringen er typisk nasal eller guttural, stemmerne sniger sig ud gennem næsen eller bobler op af halsen, og deres tænder og frisurer stikker i alle retninger. Nemme point, sådan at pege på kroppens ustyrlighed, men hvorfor skulle man holde sig for fin til at grine af dem?, spørger tv-anmelder Lone Nikolajsen. Informations idiosynkratiske julekalender er nået til: Søs og Kirsten

Arvingerne: Al den vrede ...

Folk er vrede i Arvingerne. Rigtig vrede. Men hvis bare vreden kan vendes mod kommunen, skal det nok gå
Arvingerne, sæson 3

Nødvendige undskyldninger fra karaktererne i ’Arvingerne’

Søndag begynder tredje sæson af ’Arvingerne’, hvor alle karakterer efterhånden har været skyld i hinandens ulykke på kryds og tværs. Det sker i selv de bedste familier, men så er det vigtigt også at få sagt undskyld. Som en service giver vi derfor seks forslag til undskyldninger, som karaktererne bør give hinanden, så de kan starte den nye sæson på en frisk

Vi 'adresserer' temaer som aldrig før

Sproget udvikler sig nogle gange epidemisk. Pludselig er et nyt modeord på alles læber, og straks er det kode og smart, men snart kan det være træls. Dog, de fleste overlever

Udflugt med døden

Jacob Bitschs spillefilmdebut, Camping, er i lange passager en skizofren oplevelse med humoristiske sekvenser, der ikke fletter sig sammen med de dramatiske øjeblikke

Hvorfor skal vi egentlig ha' revyer?

Fordi det er svært at klare sig uden i bette overkontrollerede Danevang, også selv om politikerne knap er en karikatur værd. I hvert fald at dømme efter stikprøver i Skuespilhuset, Tivoli og Kerteminde

Skuespillerstjerner i nederen-replikker

Hvorfor lykkedes det ikke for Teater Grobs 'Som Hos Dig Står' og for 'Guitaristernes Jul' på Gasværket?

Mit subversive overskud

Hvis man er med i den højere middelklasse, kan man godt få trang til at sætte sig i andres sted. Det giver både overskud og dulmer følelsen af weltschmerz

Egon på dåse

Pengeskabet klikker, som det skal, i Anders Thomas Jensens skønne filmmusicalmanuskript. Men hvad skal vi egentlig med Egon som musicalstjerne?

I den gamle stil

Kirsten Lehfeldt er komisk og elegant gribende i Becketts absurde klassiker 'Glade Dage'

Sider

Mest læste

  1. Sproget udvikler sig nogle gange epidemisk. Pludselig er et nyt modeord på alles læber, og straks er det kode og smart, men snart kan det være træls. Dog, de fleste overlever
  2. Søndag begynder tredje sæson af ’Arvingerne’, hvor alle karakterer efterhånden har været skyld i hinandens ulykke på kryds og tværs. Det sker i selv de bedste familier, men så er det vigtigt også at få sagt undskyld. Som en service giver vi derfor seks forslag til undskyldninger, som karaktererne bør give hinanden, så de kan starte den nye sæson på en frisk
  3. Stemmeføringen er typisk nasal eller guttural, stemmerne sniger sig ud gennem næsen eller bobler op af halsen, og deres tænder og frisurer stikker i alle retninger. Nemme point, sådan at pege på kroppens ustyrlighed, men hvorfor skulle man holde sig for fin til at grine af dem?, spørger tv-anmelder Lone Nikolajsen. Informations idiosynkratiske julekalender er nået til: Søs og Kirsten
  4. Folk er vrede i Arvingerne. Rigtig vrede. Men hvis bare vreden kan vendes mod kommunen, skal det nok gå