Årets ufrivillige metafor står Venstres trafikordfører Kristian Pihl Lorentzen for. Med folkekomedieagtig klodsethed satte det kulfyrede veterantog, han havde lejet til sin valgkampagne, ild i det omgivende landskab og gjorde togturen til et perfekt billede på en uforsvarligt magelig klimapolitik
De danske regler om tilskud til partierne kritiseres internationalt for at være alt for slappe. Alligevel formår det regeringsbærende parti ikke at leve op til dem
Venstre er ikke plaget af ulykkelig kærlighed til offentlig transport, men forløser sine lidenskaber ved at pumpe penge i motorveje og andre bilfremmende foranstaltninger.
De ulovligheder, Kristian Pihl Lorentzen har gjort sig skyldig i, er i sig selv skandaløse. Men mere skandaløst er det, at konstruktionen med de amerikansk inspirerede erhvervsklubber, der bliver stadig mere udbredte i Danmark
Venstres faste mand i Transportudvalget, Kristian Pihl Lorentzen, efterlyser på sin facebookprofil eksempler på tåbelige regler, som han så ’målrettet’ vil luge ud i. Anledningen skal sikkert søges i et aflyst tivolitog i Viborg
Vil Danmark opfylde sine klimamål, bliver man nødt til at regulere transportsektoren. Det mener Ingeniørforeningen, der kritiserer, at regeringen har udskudt indførslen af kørsels-afgifter på ubestemt tid. Både transportminister og skatteminister kaldt i samråd om sagen
Årets ufrivillige metafor står Venstres trafikordfører Kristian Pihl Lorentzen for. Med folkekomedieagtig klodsethed satte det kulfyrede veterantog, han havde lejet til sin valgkampagne, ild i det omgivende landskab og gjorde togturen til et perfekt billede på en uforsvarligt magelig klimapolitik
De danske regler om tilskud til partierne kritiseres internationalt for at være alt for slappe. Alligevel formår det regeringsbærende parti ikke at leve op til dem