Person

Lars Christian Lilleholt

Løkke advarede mod fake news, men hvis nogen har spredt misinformation, er det ham selv

Før valget advarede statsministeren og flere andre ministre mod fake news, der kunne påvirke vælgerne. Men ser man tilbage på valgkampen, har Løkke og hans parti selv været særdeles aktive med at vildlede danskerne

V-regeringen afskaffede 2020-målene. Det fik »fatal betydning« for den grønne omstilling

Fra 2011-2014 mindskede Danmark udledningen af drivhusgasser i et tempo, som var tilstrækkelig højt til at nå 2020-målet om 40 procents reduktion. Men efter at V-regeringen droppede målet i 2015, er tempoet i omstillingen dalet, og udledningerne er endda steget nogle år

Forskere: Klimaminister Lars Christian Lilleholt vildleder om dansk klimaindsats

»Danmark når helt i mål i forhold til Parisaftalens mål i 2030,« garanterede klimaminister Lars Christian Lilleholt torsdag på TV 2 News. Men det er misvisende, siger førende klimaforskere. Lilleholt forholder sig nemlig kun til CO2, ikke drivhusgasser, og ignorerer Parisaftalens formulering om, at i-lande som Danmark har et særligt ansvar

Venstre afviser at nedsætte et klima-borgerting

Klimaminister Lars Christian Lilleholt (V) er »lodret imod« ideen om et borgerting, der skal fremsætte forslag på klimaområdet. »Det er Folketinget, der lovgiver,« siger han

Nu kommer valget – og måske et grønt epokeskifte i dansk politik

Forskydninger er i gang i dansk politik. Siden 2001 har udlændinge stået som den største trussel mod velfærdsstaten Danmark. Nu vokser bevidstheden i befolkningen om klimatruslen. Men det er et åbent spørgsmål, om den seneste tids mere eller mindre desperate tiltag på udlændingeområdet er en hensygnende epokes sidste krampetrækninger, eller om strammerpolitikken fortsat har momentum

Energiprofessor: Nej, Danmarks stigende CO2-udslip skyldes ikke kun mindre vind

Det er vindens skyld, at Danmarks CO2-udledninger steg i 2018, lød det i sidste uge fra statsminister Lars Løkke Rasmussen og klimaminister Lars Christian Lilleholt. Men det er kun en halv sandhed. Den virkelige djævel ligger i transporten, forklarer energiprofessor

Borgerhøring om ny klimalov i Vordingborg: Vi bliver taget som gidsler i Venstres pr-maskine

Tirsdag aften var der borgermøde om fremtidens klimapolitik i Vordingborg. De fremmødte, Information talte med, var glade for at blive inddraget. Men flere frygtede, det blot var en dårlig undskyldning for ikke at vedtage en ny klimalov før valget

Gå ind på givklimaetlov.dk og kræv din ret til at være med til at bestemme

Regeringen vil nu afvikle borgerhøringer som inspiration til en klimalov. Det gælder om at tage den konsekvens af regeringens tanke, som den ikke selv har taget

5,5 mio. ton højere: Den danske klimaindsats går langt værre, end regeringen havde forudset

De samlede danske CO2-udledninger var i 2018 godt fem mio. ton højere, end regeringen selv havde forudset i sin basisfremskrivning. Fortsætter vi kursen, skal Danmark syvdoble hastigheden i indsatsen efter 2030 for at nå vores klimamål, viser beregninger fra CARE. »Ikke tilfredsstillende,« siger klimaministeren

Regeringen leder stadig efter den perfekte model for en afgift på flytransport

På et samråd fredag i Europaudvalget med klimaminister Lars Christian Lilleholt og transportminister Ole Birk Olesen tyder alt på, at regeringen stadig ikke er interesseret i at følge nabolandenes eksempler med passagerafgifter på flytransport

Sider

Mest læste

  1. Fra 2011-2014 mindskede Danmark udledningen af drivhusgasser i et tempo, som var tilstrækkelig højt til at nå 2020-målet om 40 procents reduktion. Men efter at V-regeringen droppede målet i 2015, er tempoet i omstillingen dalet, og udledningerne er endda steget nogle år
  2. Det er vindens skyld, at Danmarks CO2-udledninger steg i 2018, lød det i sidste uge fra statsminister Lars Løkke Rasmussen og klimaminister Lars Christian Lilleholt. Men det er kun en halv sandhed. Den virkelige djævel ligger i transporten, forklarer energiprofessor
  3. Før valget advarede statsministeren og flere andre ministre mod fake news, der kunne påvirke vælgerne. Men ser man tilbage på valgkampen, har Løkke og hans parti selv været særdeles aktive med at vildlede danskerne
  4. De samlede danske CO2-udledninger var i 2018 godt fem mio. ton højere, end regeringen selv havde forudset i sin basisfremskrivning. Fortsætter vi kursen, skal Danmark syvdoble hastigheden i indsatsen efter 2030 for at nå vores klimamål, viser beregninger fra CARE. »Ikke tilfredsstillende,« siger klimaministeren
  5. I hele Lars Løkke Rasmussens regeringsperiode siden 2015 har kun to promille af statens bilkøb bestået af elbiler. Både regioner og kommuner køber langt mere grønt
  6. »Danmark når helt i mål i forhold til Parisaftalens mål i 2030,« garanterede klimaminister Lars Christian Lilleholt torsdag på TV 2 News. Men det er misvisende, siger førende klimaforskere. Lilleholt forholder sig nemlig kun til CO2, ikke drivhusgasser, og ignorerer Parisaftalens formulering om, at i-lande som Danmark har et særligt ansvar
  7. Fredag skal klimaminister Lars Christian Lilleholt (V) og transportminister Ole Birk Olesen (LA) i samråd for at besvare spørgsmål vedrørende flyafgifter og arbejdet mod en flyskat i Danmark. Et område, hvor Danmark fortsat venter på EU, mens alle nabolandene er i gang. Men vi kan lære af deres erfaringer, som vi gennemgår her
  8. På bare 13 dage fik borgerforslaget om en klimalov de påkrævede 50.000 underskrifter, der sikrer, at forslaget skal tages op i Folketinget. Mens oppositionen allerede har erklæret sin støtte til forslaget, afviser regeringen at bakke det op »1:1«, som klimaministeren udtrykker det. Også DF er kritisk og mener, at det kan føre til »unødigt dyre beslutninger«