Person

Lisbeth Gajhede

Anmeldelse
30. august 2021

Tam fiskeriforestilling med kvotekrise og Jolly Cola på Bornholms Teater drukner i klicheer

Bornholms Teater har dedikerede skuespillere og sjov fiskekassescenografi i den nye musikteaterforestilling ’Fisk’. Men historien om fiskerikrisen i 1980’erne bliver tynd og langtrukken, og figurerne drukner. Ikke i havet, men i klicheer
Solidaritet og pengemangel kæmper med kvindefortrolighed og flirt i ’Fisk’ på Bornholms Teater. Her fanger Sune Skuldbøl Vraas mellemleder de fire kvinder i en selvindlagt musikalsk pause: Lisbeth Gajhede, Christine Gaski, Margit Watt-Boolsen og Signe Mannov.
Anmeldelse
11. marts 2008

Brændemærket af vidunderbarnet

Peter Plaugborgs vidunderbarn er den listigste og mest udspekulerede demagog i Odense Teaters Howard Barker-succes. Selv om vi gyser over ækelheden, vil vi faktisk bare have mer' ...
Uanset hvor meget de truer, får han det præcis, som han vil have det, Peter Plaugborgs vidunderbarn. Her er det Beinta K. Clothier, der får den tvivlsomme fornøjelse, mens Kurt Dreyer holder skovlen på Odense Teater.
Anmeldelse
3. oktober 2007

I bliver bare siddende

Maven protesterer. Nakken stivner mere, end den plejer. For det føles helt forkert. Åh, nej. Vi er fanget i fiktionen: Vi er gidsler i teatret på to forskellige københavnske teaterscener
Hvad tænker man som gidsel? Hvordan reagerer pulsen, når lægen tilser gidsler under bevogtning? Og hvad føler man, når man retter pistolen mod uskyldige mennesker? Her Özlem Saglanmak, Sofie Pallesen og Lisbeth Gajhedepå Husets Teater.
6. september 2001

Blind alarm

Erling Jepsens nye samtidskomedie om Anna Castberg og om at være på visit i andres fantasteri
3. maj 2001

Når hjerte rimer på tærte

Hofskandalen er en brilliant forestilling med elegant skuespil og sang så det er en lyst
21. november 2000

Det borte grøfgrin grent

For pjatrøve i alle (vestlige?) lande er ’Alice i eventyrland’ en guldgrube af enkle sproglige brandere, skær poetisk nonsens og filosofiske spidsfindigheder Teater Tegnefilmen har ubesværet kunnet rumme det meste, men teatret med sine tunge kulisser og begrænsede rum? Tjah...
5. maj 2000

Slappe sejl i Aalborg

Aalborg Teaters sejlads gennem musical-klichéerne ender stift og livløst Musical Jeg forsøgte virkelig, Ama'r! På at varme op til at være positiv og generøs. Jeg har tit nok brokket mig mavesurt over musical-frekvensen på Aalborg Teater, nu måtte der ske noget...
16. november 1999

Menneskets smarteste ven?

Western-genren, den ældste og sejeste af alle i filmens historie, lever endnu, omend den måske lugter lidt underligt, som Frank Zappa kunne have sagt. Men en ny dansk teater-western, hvad kan den? Teater Western-genren er ofte nok blevet erklæret død, og har dog overlevet...
17. september 1999

Intrigant fordring

Teater om de store, nødvendige idealer Teater Siden - ja siden hvornårsomhelst, Guds død, 1968, 1989 osv. - har de store idealer været hjemløse, men rumsterer stadig, dragende, risikable, ofte dødelige...
19. november 1998

Tårer i øjenkrogen

Så snart brikkerne i Willy Russells 'Blodbrødre' var stillet op, så tog fanden ved forestillingen Teater Til en start lignede Willy Russells Blodbrødre grangiveligt endnu en tungt sentimental musical-følelseskradser, lige hvad et rutineret teaterborgerskab vellystigt kunne svælge i...

Sider

  • 11. februar 1998

    Konen i sandbunken

    Det er lykkedes at realisere Becketts usentimentale humor i 'Glade dage' på Aalborg Teater TEATER Bodil Udsen fæstnede Samuel Becketts Glade dage ufor-glemmeligt i tilskuernes erindring, med den banebrydende Fiolteater-opførelse i 1962, - og langt videre ud via TV...
  • Anmeldelse
    30. august 2021

    Tam fiskeriforestilling med kvotekrise og Jolly Cola på Bornholms Teater drukner i klicheer

    Bornholms Teater har dedikerede skuespillere og sjov fiskekassescenografi i den nye musikteaterforestilling ’Fisk’. Men historien om fiskerikrisen i 1980’erne bliver tynd og langtrukken, og figurerne drukner. Ikke i havet, men i klicheer
    Solidaritet og pengemangel kæmper med kvindefortrolighed og flirt i ’Fisk’ på Bornholms Teater. Her fanger Sune Skuldbøl Vraas mellemleder de fire kvinder i en selvindlagt musikalsk pause: Lisbeth Gajhede, Christine Gaski, Margit Watt-Boolsen og Signe Mannov.