25 millioner kroner. Så meget satsede Københavns Teater på Teater Camp X, der nu viser sig at have afsluttet sæsonen med et underskud på 1,8 millioner. Den nye direktør for teatret skyder skylden på den gamle direktør og lover bedre tider forude
Litten Hansen klarede ikke sin replik som engel til Camp X's krybbespil. Krybben er for lille til Jesus X - og hærskaren fra kommunen og Københavns Teater har stadig ikke kunnet lokke Scenekunstudvalget og Kulturministeren med ud i den samme egn
Sagen om Kaleidoskop illustrerer, hvordan gode ledelsesprincipper risikerer at blive sat ud af spil, når aktørerne har den selvforståelse, at de jo først og fremmest arbejder for kunstens skyld
Kulturpersonligheder kan betage både sig selv og bestyrelser i en sådan grad, at den kritiske ledelse går fløjten, og i en tid, hvor kulturministeriet prædiker New Public Management og taler et sprog som kulturfolket slet ikke forstår, så ligger skandalen konstant og lurer
På teatret Kaleidoskop undrer nogle af de ansatte sig over, at formanden for deres egen bestyrelse opfordrede teatrets kunstneriske leder til at søge en anden stilling. Og nu hvor Martin Tulinius har fået stillingen som leder af Camp X, gør bestyrelsen ikke det mest naturlige: Nemlig straks at slå stillingen som leder af Kaleidoskop op
Kulturpolitikkerne diskuterer rimeligheden i at nogle kunstnere modtager livsvarig ydelse fra staten, men i oplevelsesøkonomiens vold har de svært ved at finde ud af, hvordan de skal argumentere for kunststøtten
Direktør for CopyDan og tidligere skuespilschef på Det Kongelige Teater, Litten Hansen, er bekymret for bredden i dansk kulturliv. Dette årtusinds kulturpolitik har været præget af centralisering og fokus på eliten
Hvad teaterteoretikere fra Aristoles og frem, hvad dramatikere, instruktører, skuespillere har kunnet skændes om gennem årtusinder, blev for godt en halv snes år siden en stille formiddag ordnet over en madpakke af et par nu forsvundne fuldmægtige i det danske kulturministerium...