Person

Lone Hørslev

I 2003 begyndte sproget at lyde som en ødelagt båndoptager

Forfatteren Lars Skinnebach læser sine digte op på en hidtil uhørt måde. Som en stukket gris. Året er 2003

Er du en robot?

Lone Hørslevs nye digtsamling begynder som andenhånds post-poesi, men udvikler sig originalt og intenst

Gid det var mig: Lone Hørslev

Hvem lader forfatterne sig inspirere af, og hvem misunder de for deres arbejde med sproget? På denne plads fremhæver en dansk forfatter hver uge et uddrag fra et skønlitterært værk, vedkommende ville ønske, at han eller hun havde skrevet – og forklarer hvorfor

Iscenesat: Lone Hørslev

Jeg tænker på mig selv som en iagttager. Én, der står lidt på afstand og forsøger at se tingene så rent som muligt

Desperate fandenivoldske Lone Hørslev

I Lone Hørslevs samtidssensitive noveller er jeget blevet sin egen spion og overvågningsinstans

Brevkassen: Skal jeg begå socialt harakiri?

Brevkassen svarer hver uge på spørgsmål fra læserne. Intet problem er for lille – og intet for stort. Alle får to svar

Elsker, elsker ikke: Lone Hørslev

Jeg elsker ikke holdsport af nogen slags, eller folk der siger »hold kæft« til deres børn og jeg elsker ikke at stå i kø, at blive råbt op, eller at løbe med mennesker i flok

Digterkoncert med tømmermandsperspektiv

Lone Hørslevs digtunivers er blevet til en inderlig og opløftende munter musikforestilling på Teater Momentum i Odense

Arbejdspladsen: Lone Hørslev

Hvordan indretter forfatterne sig, når de skriver? Hvilke genstande omgiver de sig med, og hvordan ser der i det hele taget ud dér, hvor værkerne skrives? Hver uge viser vi en dansk forfatters skrivebord. I denne uge er vi hjemme hos Lone Hørslev

Et orgie af smagløshed

Lone Hørslevs første forsøg i genren historisk roman skæmmes trods høj sproglig energi af falske toner

Sider

Mest læste

  1. Fiktion om kvinder, der hævner sig på mænd, er blevet en stor succes både i Danmark og de lande, der omgiver os. Måske fordi der dagligt foregår sexslaveri, jalousimord, incest og andre overgreb mod kvinder – og fordi, at kvinder og mænd stadig ikke er ligestillede
  2. Som rektor for Forfatterskolen opnåede Hans Otto Jørgensen en voldsom popularitet blandt skolens elever. Han blev en faderfigur, ja nærmest en gud, lyder det fra flere tidligere elever. Men hans store autoritet havde også omkostninger
  3. Familien er for alvor rykket ind i samtidslitteraturen med romaner, der tematiserer de nære relationer og konflikter i kerne- og skilsmissefamilien. Nostalgien er borte, og nøgterne beskrivelser af det vanskelige fællesskab har taget over
  4. I Lone Hørslevs samtidssensitive noveller er jeget blevet sin egen spion og overvågningsinstans
  5. Alle kan læse med, når Lone Hørslev og Claus Handberg i to nye digtsamlinger bekender hver deres skilsmisseerfaringer for hele den litterære offentlighed. Digtene tilbyder et utilsløret blik ind i det kaos af tanker og følelser, som følger med et brud. Men hvor går grænsen for privatlivets fred?
  6. To erfarne forlagsredaktører, der sidste år forlod L&R, har stiftet et helt nyt forlag. C&K Forlag vil vende tilbage til de traditionelle forlagsdyder og sætte den personlige kontakt mellem forfattere og forlæggere i højsædet. Det er der brug for, mener de
  7. Heldigvis er Katrine Marie Guldagers 18 korte noveller litterær kunst og overskrider dermed det, der kunne ligne en kedelig kulturkonservativ kliché
  8. Det er tid til at sætte sig hjem. Og læse og lytte. I stilhed. Til det mod, årets bøder er udtryk for. På bogmessen drukner det hele i larm, iltmangel og dalende litterær modtagelighed