Person

Louise Klinge

Vinder af Ph.d. Cup: ’Mødet med læreren er eksistentielt for barnet’

Relationen til eleverne er en af lærernes kerneopgaver, men forholdet til børnene er gledet i baggrunden i skolen til fordel for fagligheden. Det er budskabet fra vinderen af Ph.d. Cup 2017, Louise Klinge, der har forsket i, hvordan lærere opbygger relationskompetencer til eleverne
Vinder af Ph.d Cup 2017

’Jeg håber, der kommer en folkeskole, hvor alle elever oplever, at skolen er til for deres skyld’

Folkeskolelærerne er ikke rustet godt nok til at skabe gode relationer til eleverne. Louise Klinges ph.d.-projekt kortlægger relationskompetencen og giver lærerne et fagligt sprog til at tale om den altafgørende kompetence i skolesystemet

Mest læste

  1. Folkeskolelærerne er ikke rustet godt nok til at skabe gode relationer til eleverne. Louise Klinges ph.d.-projekt kortlægger relationskompetencen og giver lærerne et fagligt sprog til at tale om den altafgørende kompetence i skolesystemet