Person

Louise Klinge

Klumme
29. september 2021

Skældud er noget skidt, og vi ved det godt

Skældud kan være lige så slemt som en lussing. Derfor er der god grund til at arbejde for mindre skældud, sådan som en skole ved Aarhus nu forsøger, skriver journalist Lise Richter i denne klumme
Herskind Skole ved Aarhus arbejder på at blive certificeret som landets første skældudfri skole.
Interview
1. maj 2017

Vinder af Ph.d. Cup: ’Mødet med læreren er eksistentielt for barnet’

Relationen til eleverne er en af lærernes kerneopgaver, men forholdet til børnene er gledet i baggrunden i skolen til fordel for fagligheden. Det er budskabet fra vinderen af Ph.d. Cup 2017, Louise Klinge, der har forsket i, hvordan lærere opbygger relationskompetencer til eleverne
Relationen til eleverne er en af lærernes kerneopgaver, men forholdet til børnene er gledet i baggrunden i skolen til fordel for fagligheden. Det er budskabet fra vinderen af Ph.d. Cup 2017, Louise Klinge, der har forsket i, hvordan lærere opbygger relationskompetencer til eleverne
Læserbrev
26. april 2017
Interview
21. april 2017

’Jeg håber, der kommer en folkeskole, hvor alle elever oplever, at skolen er til for deres skyld’

Folkeskolelærerne er ikke rustet godt nok til at skabe gode relationer til eleverne. Louise Klinges ph.d.-projekt kortlægger relationskompetencen og giver lærerne et fagligt sprog til at tale om den altafgørende kompetence i skolesystemet
Ph.d. Cup-finalist Louise Klinge forsker i relationer mellem elever og lærere.