Person

Maibritt Saerens

25. maj 2010

Sanselighedskrøller

Maibritt Saerens fylder 40 - forførende og følelsesutilregnelig
Maibritt Saerens fylder 40 - forførende og følelsesutilregnelig
Anmeldelse
9. april 2010

Festen gør endnu mere ondt i Hjørring

Når Martin Hestbæk har holdt sin tale i 'Festen' på Vendsyssel Teater, dirrer hans ansigt, så det går fra hinanden. Og tilskueren glider med ind i sammenbruddet
Kærlig far og lyttende søn? Eller voldtægtsfar og psykotisk søn? Vendsyssel Teater skaber en følelsesintens fortolkning af 'Festen', netop ved at spille på det tilsyneladende almindelige.
3. november 2009

Ibsens mænd passer ind i tiden

Desillusionen er drivkraften i både 'Bygmester Solness' og 'Et Dukkehjem', der lige nu iscenesættes på henholdsvis Folketeatret og i Skuespilhuset. Der er overraskende mange lighedspunkter i de to iscenesættelser - i hvert fald i mandetolkningerne
Henning Jensen mister fatningen, da Signe Egholm Olsen tvinger sig ind i hans ellers urørlige superarkitekt-univers i Det Kgl. Teaters dirrende Bygmester Solness.
Anmeldelse
27. september 2008

Folkelig - eller bare kedelig?

Folketeatret.dk er Danmarks største teater. Men det kniber med repertoirevisionerne og publikumsrespekten
Anmeldelse
8. januar 2008

Kom med flere knive

'Åndsrealismen' ophidser til knivdrab i Veronika Kærs sanselige iscenesættelse af 'Blodbryllup'. Med Kirsten Olesens raffinerede pointe om passionens uundgåelighed
Veronika Kær overhælder tilskueren med Lorcas -Blodbryllup- gennem lys og røg og sang og støv. I midten står Rebekka Owe som gudinden, der kender alle ofrene på forhånd - og som synger smerten ind i kroppen på tilskueren.
21. september 2007

2900 Unhappiness

Kan det virkelig passe, at indbyggerne i Hellerup er så endimensionelle, stereotype og dybt dybt usympatiske, som det fremstilles i '2900 Happiness'? Jeg tror det ikke. Selvom jeg måske gerne ville
Utroværdigt. Det hjælper ikke at serien betjener sig af fremragende skuespillere - her Jesper Lohman og Susanne Storm - når karaktererne ikke er troværdige.
16. januar 2006

Dramaserien, der blev folke-eje

Alle skal have en mening om Krøniken og nok helst en negativ, hvis man vil gælde for et kvikt hovede. Men der er gode grunde til at respektere serien
31. oktober 2006

Putinismen i teatret

En elefant kom marcherende - fandt at vejen var så interessant, at den bød op endnu en elefant... Og sammen bryggede de en Strategiplan for Københavns Teater, som den sidste tid er årsagen til den ene skandale efter den anden...
10. oktober 2006

LÆSERBREVE

Ungdomshus og SF Som en reaktion på mit læserbrev 3. oktober om »De sløve unge i Ungdomshuset« (Informations overskrift) spørger advokat Bjarke Madsen den 5...
3. oktober 2006

MIDDELBOES BEDSTE

*Midt om natten Kim Larsens musik smyger sig ind i længslen som altid. Instruktøren Mikael Fock tilføjer billeder uden at mase sig på. Og Bjørn Fjæstad drejer Larsen-tonerne med bjørnetænder – og synger ‘Om lidt er vi borte’, så rummet flænses af stilhed...

Sider

  • 6. september 1999

    Kødædende Marguerite

    Der er gyldne øjeblikke til tilskuerens indre voyeur i Århus Teaters sanselige 'Kameliadamen' Musical Der er meget guld på Århus Teater, både på salens basunengle og i lommerne på den trofaste publikumsskare...
  • 3. november 2009

    Ibsens mænd passer ind i tiden

    Desillusionen er drivkraften i både 'Bygmester Solness' og 'Et Dukkehjem', der lige nu iscenesættes på henholdsvis Folketeatret og i Skuespilhuset. Der er overraskende mange lighedspunkter i de to iscenesættelser - i hvert fald i mandetolkningerne
    Henning Jensen mister fatningen, da Signe Egholm Olsen tvinger sig ind i hans ellers urørlige superarkitekt-univers i Det Kgl. Teaters dirrende Bygmester Solness.