Person

Maria Rich

Carmen er en gorilla, en toreador eller måske bare en fantasi

Ny opsætning af operaen ’Carmen’ er garvet og begavet teater og værd at opleve, selv om det er endnu én af disse opsætninger, hvor Carmen fylder mere, end godt er – og den største kliché om Carmen som selvstændighedens symbol truer med at vinde igen

’Bedrag’ har skiftet spor og er blevet meget bedre i sæson 3

De klichétunge modsætningsforhold og de utroværdige farlige situationer, som kendetegnede de to første sæsoner af ’Bedrag’ er blevet droppet til fordel for en helt ny historie drevet af en helt anden nysgerrighed om tre mennesker, hvis kriser vikler sig ind i hinanden

Hverdagsbrun indpakning med uventede strejf af guld

Familien bliver vendt på vrangen i ’Ankomst. Afsked’ på Husets Teater. Men skuespillerne er bedre end teksten

Tre forestillinger om at finde sig selv i mødet med en anden

’Hej, jeg er et menneske.’ Sådan lyder en af replikkerne fra Hamlet til Ofelia i ’#AMLET’, der er digteren Caspar Erics spændende debut som dramatiker. Men denne replik kunne lige så godt have lydt fra kvinden, der rammes af en hjerneblødning i ’Slag’ på Bådteatret. Eller på Teater Grob, hvor ’Maria og Mohamed’ byder på et smukt sjælemøde mellem en dansk og en somalisk skuespiller

Så smid dog tøjet

Kvinde Kend Din Krop på Teater Mungo Park er blevet en lattervild kvindeforestilling. Med Kasper Leisner som Årets Muntreste Fødende 2010

Ensomheden dræber dig

Maria Richs 'Kære Osama' er en stærk skildring af en kvinde i sorg. Og Jacque Lauritsens 'De helvedes Blomster' er et portræt af en evig betragter. Begge har de svært ved at dø

Mest læste

  1. De klichétunge modsætningsforhold og de utroværdige farlige situationer, som kendetegnede de to første sæsoner af ’Bedrag’ er blevet droppet til fordel for en helt ny historie drevet af en helt anden nysgerrighed om tre mennesker, hvis kriser vikler sig ind i hinanden
  2. ’Hej, jeg er et menneske.’ Sådan lyder en af replikkerne fra Hamlet til Ofelia i ’#AMLET’, der er digteren Caspar Erics spændende debut som dramatiker. Men denne replik kunne lige så godt have lydt fra kvinden, der rammes af en hjerneblødning i ’Slag’ på Bådteatret. Eller på Teater Grob, hvor ’Maria og Mohamed’ byder på et smukt sjælemøde mellem en dansk og en somalisk skuespiller