Person

Marina Bouras

Artikler
Filmkritik
31. marts 2023

’Den, der lever stille’ fortæller en stærk historie, men begraver den i abstrakte kunstgreb

Puk Grastens filmatisering af Leonora Christina Skovs selvbiografiske roman ’Den, der lever stille’ er et ekspressionistisk portræt af en kvinde, der hele sit liv har fået at vide, at hun klæder sig forkert, taler for højt og fylder for meget
Puk Grastens filmatisering af Leonora Christina Skovs selvbiografiske roman ’Den, der lever stille’ er et ekspressionistisk portræt af en kvinde, der hele sit liv har fået at vide, at hun klæder sig forkert, taler for højt og fylder for meget
Anmeldelse
22. februar 2022

Ekstremskuespilleren Marina Bouras har en udstråling som et genfærd i ’Fædra’

På Husets Teater fortolker Marina Bouras rollen som Fædra med lysende dødsdrift. Men der, hvor hendes øjne burde stråle, er der kun to sorte sprækker
Marina Bouras skubber sig frem med sin dødsdrift som ’Fædra’ på Husets Teater, mens hendes sorte øjne stirrer tåreløse ind i hendes forbudte begær, der ikke vil slukkes
Anmeldelse
20. september 2019

Ydmygelsen som smykke og våben

Chris Kraus’ nyfeministiske klassiker ’I Love Dick’ findes nu i en udmærket teaterversion på Husets Teater. Men forestillingen lider af farveløshed og musicalsyge
Der er lidt for meget gråvejr over Husets Teaters version af ’I Love Dick’, mener Informations anmelder.
Anmeldelse
28. februar 2018

’Revolt. She Said. Revolt Again’ er befriende besværlig britisk dramatik, der opfordrer til oprør

Den unge britiske dramatiker Alice Birchs vidt omtalte og roste gennembrudsstykke ’Revolt. She Said. Revolt Again’ kan – og bør – nu ses på dansk i Husets Teaters skarpe rytmiske og skulpturelle opsætning
Revolt. She Said. Revolt Again på Husets Teater er en mulighed for at se ny og befriende besværlig, kompromis-, men ikke nuanceløs udenlandsk dramatik, som man ikke må misse.
Anmeldelse
18. februar 2015

Teaterforestillingen forsvinder

Arne Lygres teaterstykke ’Jeg forsvinder’ er et stærkt civilisationskritisk portræt, og Marina Bouras er fabelagtig som kvinden uden virkelighedsfornemmelse. Men alligevel knækker forestillingen over
Marina Bouras har en fascinerende sårbarhed som kvinden i forestillingen ’Jeg forsvinder’ af Arne Lygre.