Person

Martin Scorsese

’The Irishman’ føjer sig flot til Martin Scorseses fortsatte fortælling om det moderne USA

Martin Scorsese rister en melankolsk rune over den amerikanske gangster og gangsterfilm i sit nye pragtværk ’The Irishman’, der har Robert De Niro, Al Pacino og Joe Pesci i hovedrollerne, og som kan – og naturligvis bør – ses i biografen nu, før den ender på Netflix

’Wonderstruck’ er som at genopleve sit første besøg på et fortryllende museum

Todd Haynes fint og følsomt fortalte familiefilm, ’Wonderstruck’, handler om mange ting, ikke mindst det under, som naturen, kulturen og historien er
Analyse

Hollywood er drevet af frygt, grådighed og begær ... i den rækkefølge

Anklager mod den magtfulde filmproducent Harvey Weinstein for sexchikane og voldtægt tegner billedet af et Hollywood, som har brug for at få gjort hovedrent. Spørgsmålet er, om det kommer til at ske – for så vil Hollywood være forandret for evigt – eller om Weinstein får lov til at blive syndebuk for hele Hollywood
Anmeldelse

Filmatisering af Jo Nesbøs ’Snemanden’ burde være god. Det er den ikke

Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film
Cannes 2017

Et fortryllende raritetskabinet

Todd Haynes’ ’Wonderstruck’, der deltager i hovedkonkurrencen på filmfestivalen i Cannes, er en meget fin og familievenlig film om familier, venskaber og vigtigheden af at kende til fortiden
Anmeldelse

Stilhed uden storm

Martin Scorsese har brugt 28 år på at få realiseret det religiøse drama ’Silence’, men det er der desværre ikke kommet nogen entydigt god film ud af

Endnu et mandligt fallitbo

HBO-serien ’Vinyl’ beskriver livet i New Yorks pladebranche i 1970’erne. På overfladen, i hvert fald. Den tegner (endnu) primært et portræt af en maniodepressiv, hensynsløs og (selv)destruktiv mandsperson, hvis adfærd alle omkring ham betaler en høj pris for

Misforstået kritik?

Scorseses ’The Wolf of Wall Street’ er blevet angrebet for at forherlige og de amoralske hovedpersoners opførsel. Men det er en misforstået kritik, siger instruktøren

Det handler om penge

Martin Scorsese udstiller grådighed, uansvarlighed og vrangsiden af den amerikanske drøm i sin seneste film, den løsslupne komedie ’The Wolf of Wall Street’, hvor Leonardo Di Caprio giver den hele armen som skruppelløs børsmægler

Det handler om penge

Verden har forandret sig, og folk er blevet mere grådige, siger Martin Scorsese, der snart er aktuel med en film om grådighed, ’The Wolf of Wall Street’. Information har mødt den amerikanske filminstruktør til filmfestival i Marrakesh og talt med ham om alt fra De Niro og DiCaprio til kreativ frihed og vanskelighederne ved at finansiere nye film

Sider

Mest læste

  1. Martin Scorsese rister en melankolsk rune over den amerikanske gangster og gangsterfilm i sit nye pragtværk ’The Irishman’, der har Robert De Niro, Al Pacino og Joe Pesci i hovedrollerne, og som kan – og naturligvis bør – ses i biografen nu, før den ender på Netflix
  2. Med Martin Scorsese og Tomas Alfredson bag kameraet og Michael Fassbender og Charlotte Gainsbourg foran er det uforståeligt, at Jo Nesbø-filmatiseringen ’Snemanden’ er blevet så dårlig en film
  3. Historisk set har filmkameraets øje altid været en mands uanset, hvem, der har stået bag linsen. Det er det stadig. Vi er omgivet af nøgenhed, men har aldrig været mere konservative i vores forståelse af den. Derfor kan den stadig provokere os i film
  4. Martin Scorsese holder sig ikke tilbage, hvad angår filmiske virkemidler i sin seneste film, den kulørte thriller 'Shutter Island'
  5. Martin Scorseses nye værk, ’Hugo’, er en magisk og rørende hyldest til den kunstart, filmen, instruktøren elsker så højt
  6. Martin Scorsese udstiller grådighed, uansvarlighed og vrangsiden af den amerikanske drøm i sin seneste film, den løsslupne komedie ’The Wolf of Wall Street’, hvor Leonardo Di Caprio giver den hele armen som skruppelløs børsmægler
  7. Anmelderne ligger i den høje ende af skalaen, når de uddeler karakterer til Martin Scorseses "The Irishman".
  8. Martin Scorsese har brugt 28 år på at få realiseret det religiøse drama ’Silence’, men det er der desværre ikke kommet nogen entydigt god film ud af