Lars von Triers faste filmfotograf, Manuel Alberto Claro, bryder sig ikke
om vold på film, medmindre den bliver forklaret og forsvaret. Det bliver den ikke
i James Camerons manipulerende ’Avatar’, men det gør den i Triers film, senest
i seriemorderthrilleren ’The House That Jack Built’, mener han
Lars von Trier laver de film, som ingen andre har lyst til at lave, og han ser ingen andre film, fordi han ikke vil miste sit fokus. Hans seneste film, seriemorderthrilleren ’The House That Jack Built’, skildrer grumt og blodigt fem af seriemorderen Jacks mord – eller værker – mens den diskuterer kunstens væsen og godt og ondt og stikker en provokerende finger i øjet på Triers kritikere. Vi har talt med ham om den nye film og hans ambition om at få publikum til at tænke selv
Uma Thurman og Matt Dillon spiller to af hovedrollerne i Lars von Triers nye film, seriemorder-dramaet ’The House That Jack Built’. Information har besøgt optagelserne, der lige nu er i gang i et snedækket og bidende koldt Sverige, og hørt instruktøren tale med pressen for første gang i seks år
Den litterære gigant, der døde sidste år, var ikke blot gift seks gange, han dyrkede også det udenoms. En B-skuespillerinde med egne litterære ambitioner redegør nu i udpenslede detaljer om hyrdetimerne med amerikansk litteraturs store tyr
Sidste år forsøgte jeg at forudsige, hvem der ville vinde Oscars i de største og vigtigste kategorier, og fik kun én rigtig ud af seks mulige. Siden undskyldte jeg mig med, at det for en sjælden gangs skyld var de rigtige, der vandt, og at jeg havde prøvet at spå om resultatet ved at tage alskens kommercielle og politiske hensyn...
'Factotum' emmer af kærlighed til Charles Bukowski - og lever takket være Matt Dillons blændende præstation som den amerikanske forfatter, der ikke vidste noget bedre end at drikke, hore og skrive
Uma Thurman og Matt Dillon spiller to af hovedrollerne i Lars von Triers nye film, seriemorder-dramaet ’The House That Jack Built’. Information har besøgt optagelserne, der lige nu er i gang i et snedækket og bidende koldt Sverige, og hørt instruktøren tale med pressen for første gang i seks år
Lars von Trier laver de film, som ingen andre har lyst til at lave, og han ser ingen andre film, fordi han ikke vil miste sit fokus. Hans seneste film, seriemorderthrilleren ’The House That Jack Built’, skildrer grumt og blodigt fem af seriemorderen Jacks mord – eller værker – mens den diskuterer kunstens væsen og godt og ondt og stikker en provokerende finger i øjet på Triers kritikere. Vi har talt med ham om den nye film og hans ambition om at få publikum til at tænke selv