Person

Mia Lyhne

Casper og Frank er mere ynkelige end nogensinde i ’Klovn – the final’. Men de er ikke sjovere

Den tredje og sidste Klovn-film skildrer to mænd, der grundlæggende har fundet fred med at være henholdsvis vatnisse og notorisk utro kyniker. Man savner de tidligere films afstand mellem hvem, Frank og Casper var, og dem, de gerne ville ses som

Så er det jul i gammelfeminismeby

Årets julefilm er et brag af et eventyr, der både hidbringer julens glade budskab og udskriger et feministisk kampråb

’Dræberne fra Nibe’ er et lallet forsvar for resignationen

Ole Bornedals nye folkekomedie har gode intentioner, men døjer med et sjasket plot

Desværre i biografer landet over

Platheder og sjofelheder står i kø i Nikolaj Peyk og Casper Christensens julekomedie, ’Undercover’, der på ingen måder lykkes med sit forehavende: at underholde

Min kultur: Mia Lyhne

»Jeg opsagde mit abonnement på Politiken for nylig, fordi den simpelthen bare lå.«

’Meget mærkeligt firma’

’Den Eneste Ene’ overlever endnu en iscenesættelse som musical. Men kun Nicolaj Kopernikus som Niller formår at spille så knuselskeligt, som denne nyklassikerkomedie kræver det

I den moderne varieté på Nørrebro

De velbesøgte Late Night-arrangementer kører nu på 4. år på Nørrebro Teater. Og det er ikke svært at forstå, hvorfor de er blevet så populære, thi tempo, timing og kvalitet er i top, trods programmets karakter af blandede bolsjer

Udflugt med døden

Jacob Bitschs spillefilmdebut, Camping, er i lange passager en skizofren oplevelse med humoristiske sekvenser, der ikke fletter sig sammen med de dramatiske øjeblikke

Skuespillerstjerner i nederen-replikker

Hvorfor lykkedes det ikke for Teater Grobs 'Som Hos Dig Står' og for 'Guitaristernes Jul' på Gasværket?

Du kan selv være en nar

Før i tiden var de andre til grin, nu er vi det selv. Humoren ser i dag ud til at ændre sig, så det er egne fejl og egen overdrevne narcissisme eller sårbarhed, der er udgangspunkt for komikken - det er ikke længere andres idioti, der er i højsædet. Man skal nu være selvironisk og menneskelig for at være rigtig sjov

Sider

Mest læste

  1. Årets julefilm er et brag af et eventyr, der både hidbringer julens glade budskab og udskriger et feministisk kampråb
  2. Ole Bornedals nye folkekomedie har gode intentioner, men døjer med et sjasket plot
  3. Før i tiden var de andre til grin, nu er vi det selv. Humoren ser i dag ud til at ændre sig, så det er egne fejl og egen overdrevne narcissisme eller sårbarhed, der er udgangspunkt for komikken - det er ikke længere andres idioti, der er i højsædet. Man skal nu være selvironisk og menneskelig for at være rigtig sjov
  4. Paprika Steen putter sig overraskende i dynen på Gasværket, hvor Albee får en ny og interessant drejning. Mod fremtiden
  5. Jacob Bitschs spillefilmdebut, Camping, er i lange passager en skizofren oplevelse med humoristiske sekvenser, der ikke fletter sig sammen med de dramatiske øjeblikke
  6. Platheder og sjofelheder står i kø i Nikolaj Peyk og Casper Christensens julekomedie, ’Undercover’, der på ingen måder lykkes med sit forehavende: at underholde
  7. Den tredje og sidste Klovn-film skildrer to mænd, der grundlæggende har fundet fred med at være henholdsvis vatnisse og notorisk utro kyniker. Man savner de tidligere films afstand mellem hvem, Frank og Casper var, og dem, de gerne ville ses som
  8. »Jeg opsagde mit abonnement på Politiken for nylig, fordi den simpelthen bare lå.«