Der løber en rød tråd af medmenneskelighed gennem alle Søren Kragh-Jacobsens film, fra ’Vil du se min smukke navle’ og ’Gummi-Tarzan’ til ’Mifunes sidste sang’ og ’Skagerrak’. En oprigtig interesse for de mennesker, hvis rodede liv han portrætterer. Således også i hans nye film, ’Lille sommerfugl’
Den tredje og sidste Klovn-film skildrer to mænd, der grundlæggende har fundet fred med at være henholdsvis vatnisse og notorisk utro kyniker. Man savner de tidligere films afstand mellem hvem, Frank og Casper var, og dem, de gerne ville ses som
Platheder og sjofelheder står i kø i Nikolaj Peyk og Casper Christensens julekomedie, ’Undercover’, der på ingen måder lykkes med sit forehavende: at underholde
’Den Eneste Ene’ overlever endnu en iscenesættelse som musical. Men kun Nicolaj Kopernikus som Niller formår at spille så knuselskeligt, som denne nyklassikerkomedie kræver det
De velbesøgte Late Night-arrangementer kører nu på 4. år på Nørrebro Teater. Og det er ikke svært at forstå, hvorfor de er blevet så populære, thi tempo, timing og kvalitet er i top, trods programmets karakter af blandede bolsjer
Jacob Bitschs spillefilmdebut, Camping, er i lange passager en skizofren oplevelse med humoristiske sekvenser, der ikke fletter sig sammen med de dramatiske øjeblikke
Der løber en rød tråd af medmenneskelighed gennem alle Søren Kragh-Jacobsens film, fra ’Vil du se min smukke navle’ og ’Gummi-Tarzan’ til ’Mifunes sidste sang’ og ’Skagerrak’. En oprigtig interesse for de mennesker, hvis rodede liv han portrætterer. Således også i hans nye film, ’Lille sommerfugl’
Den tredje og sidste Klovn-film skildrer to mænd, der grundlæggende har fundet fred med at være henholdsvis vatnisse og notorisk utro kyniker. Man savner de tidligere films afstand mellem hvem, Frank og Casper var, og dem, de gerne ville ses som
’Den Eneste Ene’ overlever endnu en iscenesættelse som musical. Men kun Nicolaj Kopernikus som Niller formår at spille så knuselskeligt, som denne nyklassikerkomedie kræver det