Michael Jeppesen og Rasmus Ugilt formår at læse Bibelen på en anderledes måde end litteraterne og teologerne. De gør det godt. De har humor. Bogen er morsom og aldrig pinlig. Renset for patos
Tiden er ikke til ironiske formeksperimenter og fjolleri – den er til ærlighed og klare holdninger. Og det kan i sandhed være en hård erkendelse, når man som jeg er vokset op i de ubekymrede 90’ere – dengang ironien var et skattet og hyppigt anvendt virkemiddel og vel nærmest en livsanskuelse. Det er tid til ironiterapi
Et af de fine biprodukter ved Se og Hør-skandalen var mødet mellem Jeppesen og Ken B. Rasmussen, som blev noget af det nærmeste, undertegnede har set af intim-tv i mandlig form
»Det er ret mærkeligt, men der er mange, der, efter at de har set en udstilling, spørger, om den er god eller dårlig. Det spørger man ikke andre om, når man har set en film. Eller spist et måltid mad ...«
Identitet. Da Radio24syv i mandags præsenterede sin programflade, var værterne en række kendte og markante personligheder. Det understreger, at værten i dit tv eller din radio fylder mere end nogensinde før. De værtsbårne programmer er skrøbelige, men også mere troværdige, mener eksperter
Den danske kunstscene har i 2010 budt på ekstraordinært gode oplevelser, modige unge kunstnere, nye tiltag til kunstdebat og så en hel masse af det samme som tidligere fra de store etablerede udstillingssteder
Dansk kunstliv er fyldt med magtspil, der har afgørende indflydelse på, hvem der bliver til noget, og hvem der ikke gør. Det sætter en ny magtliste kritisk fokus på
Michael Jeppesens lange reportage fra klimatopmødet i København tegner et grotesk, sørgeligt og pinligt underholdende billede af den internationale interessekamps kaos og forfængelighed
Informations kunstanmelder Michael Jeppesen begyndte klimatopmødet med en julefrokost her på avisen, hvor en veninde til en klimaaktivist kaldte ham en idiot, og sluttede på en indisk restaurant, hvor en tyrkisk-canadisk lobbyist indrømmede, at han havde løjet for ham om at han var kæreste med Alanis Morisette. Jeppesens iagttagelser er blevet til bogen 'I gudernes hænder' om COP15
Olafur Eliasson er den mest magtfulde mand i dansk kunst. Information afslører i dag en top 100 liste over billedkunstens magtelite baseret på en undersøgelse gennemført af kunstanmelder Michael Jeppesen
Michael Jeppesen og Rasmus Ugilt formår at læse Bibelen på en anderledes måde end litteraterne og teologerne. De gør det godt. De har humor. Bogen er morsom og aldrig pinlig. Renset for patos
Dansk kunstliv er fyldt med magtspil, der har afgørende indflydelse på, hvem der bliver til noget, og hvem der ikke gør. Det sætter en ny magtliste kritisk fokus på
Tiden er ikke til ironiske formeksperimenter og fjolleri – den er til ærlighed og klare holdninger. Og det kan i sandhed være en hård erkendelse, når man som jeg er vokset op i de ubekymrede 90’ere – dengang ironien var et skattet og hyppigt anvendt virkemiddel og vel nærmest en livsanskuelse. Det er tid til ironiterapi
Mener kunstneren Jesper Christiansen virkelig, at Informations anmelder Michael Jeppesen har ’fuldkommen ret’ i sin sønderlemmende kritik af hans værk?
Der er for meget pindemad og for lidt substans i den danske kunstkritik. Dækningen af
kunst udstillingerne er næsten udelukkende baseret på pressemeddelelser og fokuserer på alt
andet end selve kunsten. Og den smule kritik, der trods alt findes, er for dårlig, lyder det fra flere
sider