Person

Mickey Rourke

Hollywood i bæverterapi

Mel Gibson med selvterapeutisk bæverhånddukke? Det er ikke kun præmissen i Jodie Fosters 'The Beaver', der er besynderligt. Hollywood har taget en indiefilm-hånddukke på og forsøger at lege finurlig i udstrakt arm

Svimlende svanekamp

Den deliriske psykoballet 'Black Swan' forløses lige så orgastisk som dens ballerina i centrum. Instruktør Darren Aranofsky har på en banal skabelon bygget en ballet-på-balletten, som forvandles til ægte filmkunst, når den med sin perfektionerede æstetik knalder ud i de mest pirrende psykologiske rum i en tuttenuttet kvindes indre

Poesien findes ofte i fejltagelserne

Besættelse, afhængighed og vanvid er nogle af de vigtigste ingredienser i Darren Aronofskys film, ikke mindst i hans seneste værk, det erotiske psykodrama Black Swan, der foregår i et barsk balletmiljø

Det beskidte halve dusin

Sylvester Stallones 'The Expendables' er en glimtvis underholdende hyldest til de ukomplicerede actionfilm fra 1980'erne, men den mangler et ordentligt manuskript

Bag det stålsatte ydre

’Iron Man 2’ er for det meste fuldfed og begavet underholdning, men af og til kører den i tomgang

Diner (1982)

Barry Levinsons instruktørdebut, den semi-biografiske ensemblefilm ’Diner’, er et uimodståeligt stykke americana

Med filmkunsten som omdrejningspunkt

Værten på DR2 Premiere, Mikkel Munch-Fals, er ikke bange for at sige sin ærlige mening om de nye biograffilm og det samfund, de er en del af, og det gør programmet til et af de bedste på DR lige nu

Tilbage i rampelyset

Med titelrollen i Darren Aronofskys 'The Wrestler' har 56-årige Mickey Rourke bragt sig tilbage i rampelyset som en af sin generations bedste skuespillere

Smukke Mickey vender tilbage

Skuespilleren Mickey Rourke er tilbage i filmen 'The Wrestler' efter bevidst at have smadret sin karriere med en fascinerende cocktail af boksning, HA-rockere og film så dårlige, at de er af en anden verden

Mickey Rourke, Marisa Tomei og Hugh Jackman

Faren for at skyde forkert og gøre sig selv til grin er stor, men alligevel kaster Informations junioranmelder al forsigtighed over bord og begiver sig her igen ufortrødent ud i det store Oscar-gætteri

Sider

Mest læste

  1. Den deliriske psykoballet 'Black Swan' forløses lige så orgastisk som dens ballerina i centrum. Instruktør Darren Aranofsky har på en banal skabelon bygget en ballet-på-balletten, som forvandles til ægte filmkunst, når den med sin perfektionerede æstetik knalder ud i de mest pirrende psykologiske rum i en tuttenuttet kvindes indre
  2. Diner *Barry Levinson var ikke mindre end 50 år gammel, da han i 1982 debuterede med denne selvbiografiske slice of life-historie, som mange mener stadig er hans bedste. Og det i en karriere, som ellers rummer store succeser som Rain Man og Good Morning Vietnam...
  3. Faren for at skyde forkert og gøre sig selv til grin er stor, men alligevel kaster Informations junioranmelder al forsigtighed over bord og begiver sig her igen ufortrødent ud i det store Oscar-gætteri
  4. I sig selv er Robert Rodriguez og Frank Millers film, der er baseret på Millers tegneserie, en mageløs teknisk bedrift. Hele Sin City er optaget i et studie mod en grøn skærm, hvorfor alle omgivelser er føjet til sidenhen, og det har givet de to filmskabere mulighed for at manipulere billederne præcis derhen, hvor de har villet have dem...
  5. Mel Gibson med selvterapeutisk bæverhånddukke? Det er ikke kun præmissen i Jodie Fosters 'The Beaver', der er besynderligt. Hollywood har taget en indiefilm-hånddukke på og forsøger at lege finurlig i udstrakt arm
  6. *Umiddelbart er det lidt svært at se, hvad børn skal med denne film, der er et forsøg på at lave en mere familievenlig af James Bond, når nu i hvert fald de store af dem kan få den rigtige vare...