Der skal en meget stor overfrakke til at rumme både Becketts absurde teater og Ballings lystige folkekomedier, men sådan én bar Morten Grunwald med stor selvfølge og værdighed på sine brede kunstnerskuldre
Morten Grunwalds sidste optræden på de skrå brædder var i ’3 x Beckett’ på Østre Gasværk Teater. Det blev en dybt bevægende forestilling om døden, der banker på
Ellen Hillingsø viser en minimal del af sin krop gennem et hul i en sort kasse på Østerbro. Hun har sjældent givet så meget af sig selv, som hun gør i Samuel Becketts ’Not I’
Morten Grunwalds temperament var mere til Beckett end til Shakespeare. Som 78-årig dyrkede han fortsat Becketts livsbekræftende sortsyn. Vi talte med ham i anledningen af den skamroste opsætning af ’Mens vi venter på Godot’
Forleden kunne man på en sektionsforside i Politiken læse denne overskrift: »Teatret er et kussehår fra at blive opslugt af magten.« Et kussehår? Jamen, hvor er de da blevet frisindede på Tøger Seidenfadens avis
I 'Biroller' skildres en ung kvindes liv som en blanding af totalteater og et hundecirkus. Det er svært at tage alvorligt, og det skal man heller ikke, men hvis det bare er en spøg, er den i hvert fald dårlig
Der er kommet nyt liv i Huset i Magstræde, og i juni fyldes det med masser af oplæsning. Morten Grunwald holder workshop, og Henning Carlsen og Paul Auster diskuterer Hamsun
"Der er to røster, der taler i mig efter Pouls død. Den ene siger, at det simpelthen ikke kan lade sig gøre at få den film lavet færdig. Den anden siger, at det skal vi sgu. Og det ville også være helt i Pouls ånd...
Ellen Hillingsø viser en minimal del af sin krop gennem et hul i en sort kasse på Østerbro. Hun har sjældent givet så meget af sig selv, som hun gør i Samuel Becketts ’Not I’
I 'Biroller' skildres en ung kvindes liv som en blanding af totalteater og et hundecirkus. Det er svært at tage alvorligt, og det skal man heller ikke, men hvis det bare er en spøg, er den i hvert fald dårlig