Forskellige historier og tonearter trækker i hver sin retning i dramatikeren Christian Lollikes debutfilm, ’Kagefabrikken’, der både vil være spids og pågående samfundssatire og vedkommende portræt af en midaldrende mand i opløsning
I fjerde og næstsidste afsnit af ’Riget Exodus’ skruer Lars von Trier og Niels Vørsel op for komikken, forløber sig lidt med MeToo og lægger op til en grand finale i næste og sidste afsnit. NB. Man bør ikke læse denne anmeldelse, inden man ser afsnittet
Christoffer Boes nye melodrama, ’Smagen af sult’, minder med sit portræt af en kompromisløs elitekok om instruktørens tidlige kunstfilm. Alt er overvældende og uvirkeligt elegant, mens den grundlæggende historie er ret banal
’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør
Se en forelsket tåbe gå planken ud, se Nicolas Bro og Sonja Richter skinne i årets sommerforestilling på Grønnegårds Teatrets traditionsrige udendørsscene. Madeleine Røn Juuls rørende enkle ’Misantropen’ er komedie af høj karat med herligt overdrevent kostumerede og fagtende kroppe og svinere indpakket i rimede aleksandrinervers
Nicolas Bro er besættende god i dobbeltrollen som aldrende bøsse og purung dreng i den psykologisk interessante dramatisering af ’Døden i Venedig’ på Folketeatret
Det handler om seksualitet og handel med mennesker, når Mammutteatret stiller skarpt på trafficking i forestillingen ’Catering’. Skuespiller Nicolas Bro spiller naboen, der tænder på lydene af en kvinde, der holdes fanget i lejligheden ved siden af. Selv mener han, at der skal en holdningsændring til, hvis vi vil bekæmpe nutidens slaveri
Dansk film var i 2013 hvid, heteroseksuel og mandsdomineret. Information tester årets 19 danske spillefilm for repræsentation af køn, race, seksualitet, kroppe, klasse og demografi
Det er guddommeligt morsomt, når Anders Thomas Jensen parodierer behandlersamfundet og jonglerer med godt og ondt i sin hidtil bedste film, Adams æbler
Forskellige historier og tonearter trækker i hver sin retning i dramatikeren Christian Lollikes debutfilm, ’Kagefabrikken’, der både vil være spids og pågående samfundssatire og vedkommende portræt af en midaldrende mand i opløsning
Dansk film sælger masser af biografbilletter, men ser man nærmere på filmåret 2013, mangler der trods Lars von Triers nymfoman både kvinder og eksperimenter
Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør
I fjerde og næstsidste afsnit af ’Riget Exodus’ skruer Lars von Trier og Niels Vørsel op for komikken, forløber sig lidt med MeToo og lægger op til en grand finale i næste og sidste afsnit. NB. Man bør ikke læse denne anmeldelse, inden man ser afsnittet
’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
Grønnegårds Teatret viser Molières komedie, 'Don Juan' med veloplagte skuespillere, lidt festlig akrobatik, vittige påfund og højt til himlen. Det er sommerteater, som vi kender og elsker det