’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør
Se en forelsket tåbe gå planken ud, se Nicolas Bro og Sonja Richter skinne i årets sommerforestilling på Grønnegårds Teatrets traditionsrige udendørsscene. Madeleine Røn Juuls rørende enkle ’Misantropen’ er komedie af høj karat med herligt overdrevent kostumerede og fagtende kroppe og svinere indpakket i rimede aleksandrinervers
Nicolas Bro er besættende god i dobbeltrollen som aldrende bøsse og purung dreng i den psykologisk interessante dramatisering af ’Døden i Venedig’ på Folketeatret
Det handler om seksualitet og handel med mennesker, når Mammutteatret stiller skarpt på trafficking i forestillingen ’Catering’. Skuespiller Nicolas Bro spiller naboen, der tænder på lydene af en kvinde, der holdes fanget i lejligheden ved siden af. Selv mener han, at der skal en holdningsændring til, hvis vi vil bekæmpe nutidens slaveri
Dansk film var i 2013 hvid, heteroseksuel og mandsdomineret. Information tester årets 19 danske spillefilm for repræsentation af køn, race, seksualitet, kroppe, klasse og demografi
Dansk film sælger masser af biografbilletter, men ser man nærmere på filmåret 2013, mangler der trods Lars von Triers nymfoman både kvinder og eksperimenter
Christoffer Boes kærligheds-splatter, ’Beast’, blev undfanget som en spontan idé og udklækket blot ni uger senere. Ud er kommet et klamt og intenst og til tider lidt klodset livtag med kærlighedens monstrøsitet
Det er guddommeligt morsomt, når Anders Thomas Jensen parodierer behandlersamfundet og jonglerer med godt og ondt i sin hidtil bedste film, Adams æbler
’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør
Hamlet blev først forvansket af romantikerne, så af det politiske teater, mener instruktør og dramatiker Lars Kaaber. Shakespeares klassiker er blevet spillet på de danske scener i snart 200 år og bliver det igen på lørdag, når forestillingen åbner det nye skuespilhus. Striden om Hamlet kan fortsætte
Dansk scenekunst i 00'erne ville allerhelst være realistisk teater. Også selv om performanceteatret og dukketeatret sammen med dansen og teaterkoncerten tilbød raffinerede stiliseringer. Teatret drømte om drømmen ...
Som historiefortæller kender debutanten Charlotte Sieling tilsyneladende ikke til mådehold, og ’Over gaden under vandet’ bliver et overgearet og karikeret melodrama
MOR: Jeg er glad for, at jeg er bøsse. Er du X-generationen i dag?
FAR: Nej, i dag er jeg mere cyber-økolog.
MOR: Det er synd for de fattige. Jeg tænker på dem mindst en time i døgnet...