Sammenstødet mellem storladen natur og menneskelig latterlighed har helt klart et komisk potentiale. Det bliver bare ikke forløst i Thomas Daneskovs ’Vildmænd’
Pixar-valg af Nikolaj Lie Kaas til at lægge stemme til en sort karakter viser endnu en gang, at man som minoritet skal lede langt efter sand repræsentation, for den hvide mand bestemmer stadig, hvad en sort mand er, skriver gymnasielærer Michael Bowden i dette debatindlæg
’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør
Danmarks Radios nye dramaserie, ’Bedrag’, der handler om økonomisk kriminalitet, er både spændende, velskrevet og velspillet. Den har potentialet til at blive en begavet udstilling af det danske samfunds mere uheldige sider
Dansk film sælger masser af biografbilletter, men ser man nærmere på filmåret 2013, mangler der trods Lars von Triers nymfoman både kvinder og eksperimenter
Med sin blotte tilstedeværelse kom Peter Aalbæk Jensen til at overstråle hovedattraktionen, da Zentropa mandag inviterede til pressebesøg på optagelserne af den første af selskabets fire Jussi Adler-Olsen-filmatiseringer, ’Kvinden i buret’
Sådan skriver Rikke Rottensten og Jakob Steen Olsen i deres fængende og bevægende, men også lidt gammeldags biografi over det mærkværdige scenefænomen Preben Kaas
Sammenstødet mellem storladen natur og menneskelig latterlighed har helt klart et komisk potentiale. Det bliver bare ikke forløst i Thomas Daneskovs ’Vildmænd’
Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør
Sådan skriver Rikke Rottensten og Jakob Steen Olsen i deres fængende og bevægende, men også lidt gammeldags biografi over det mærkværdige scenefænomen Preben Kaas
’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
Livet gør ondt i Susanne Biers intense dogmedrama Elsker dig for evigt, som handler om kærlighedens foranderlighed og rummer hudløse scener, man sent vil glemme
Med Rachel Weisz som virkelighedens Kathryn Bolkovac har 'Forbrydelsen's Sarah Lund fået en seværdig 'soul sister' i en benhård thriller om afsløringen af menneskehandel i Bosnien efter krigen