Person

Nikolaj Lie Kaas

Pixar var for dovne til at caste en sort mand til hovedrollen i Sjæl

Pixar-valg af Nikolaj Lie Kaas til at lægge stemme til en sort karakter viser endnu en gang, at man som minoritet skal lede langt efter sand repræsentation, for den hvide mand bestemmer stadig, hvad en sort mand er, skriver gymnasielærer Michael Bowden i dette debatindlæg

Anders Thomas Jensens klub for ødelagte voksenbørn har aldrig før gjort så ondt som i ’Retfærdighedens ryttere’

’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile

Avaz-brødrenes nye melodrama ligner resultatet af en brainstorm over, hvad der kan gå galt i et liv

Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør

Gedigen flaskepost

’Flaskepost fra P’ er noget nær fremragende filmhåndværk og byder på nogle hæsblæsende action-scener. Historien kniber det dog med

Hovedpersoner har det med at få de mest umotiverede hjerneblødninger i sæsonfinaler

De onde blev bange, de gode fik travlt, og dem med almindelig mangelfuld dømmekraft blev venner i DR’s spændingsserie ’Bedrag’

Sådan er kapitalismen

Danmarks Radios nye dramaserie, ’Bedrag’, der handler om økonomisk kriminalitet, er både spændende, velskrevet og velspillet. Den har potentialet til at blive en begavet udstilling af det danske samfunds mere uheldige sider

Året der gik 2013

Dansk film sælger masser af biografbilletter, men ser man nærmere på filmåret 2013, mangler der trods Lars von Triers nymfoman både kvinder og eksperimenter

Vi tager publikum i hånden

Med sin blotte tilstedeværelse kom Peter Aalbæk Jensen til at overstråle hovedattraktionen, da Zentropa mandag inviterede til pressebesøg på optagelserne af den første af selskabets fire Jussi Adler-Olsen-filmatiseringer, ’Kvinden i buret’

’Han kan tale trusserne af de fleste’

Sådan skriver Rikke Rottensten og Jakob Steen Olsen i deres fængende og bevægende, men også lidt gammeldags biografi over det mærkværdige scenefænomen Preben Kaas

Sover Dolly på ryggen?

Nikolaj Lie Kaas er uimodståelig som Gordon Dennis

Sider

Mest læste

  1. ’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
  2. Der er gang i kødhakkeren i Anders Thomas Jensens morbide delikatesse, ’De grønne slagtere’, som med høj humor karikerer menneskets forfængelighed
  3. Selv om Dan Brown-filmatiseringen ’Engle & dæmoner’ er bedre end forgængeren ’Da Vinci Mysteriet’, er det stadig ikke nogen god film
  4. Livet gør ondt i Susanne Biers intense dogmedrama ’Elsker dig for evigt’, som handler om kærlighedens foranderlighed og rummer hudløse scener, man sent vil glemme
  5. Tragedierne falder over hinanden for at få én til at tude i Avaz-brødrenes nye drama, ’Kollision’. Men det nytter ikke noget, når handlingen ikke hænger bedre sammen, end den gør
  6. Pixar-valg af Nikolaj Lie Kaas til at lægge stemme til en sort karakter viser endnu en gang, at man som minoritet skal lede langt efter sand repræsentation, for den hvide mand bestemmer stadig, hvad en sort mand er, skriver gymnasielærer Michael Bowden i dette debatindlæg
  7. Fine skuespilpræstationer, skæve karakterer og en vittig dialog hiver stikkene hjem i Anders Thomas Jensens spillefilmsdebut ’Blinkende lygter’
  8. 'Det er lidt som at lege med arvesølvet,' siger Nikolaj Lie Kaas om rollen som Danmarks mest folkekære komiker gennem tiderne i filmen 'Dirch'. Mandag havde den forpremiere i et stopfyldt Grand Teater i København, hvor filmholdet fortalte om filmens tilblivelse