Person

Ovartaci

Anmeldelse
29. april 2022

På en bund af smerte og undertrykkelse viser kunstnerne os smukke fremtidsvisioner i Venedig

Hovedudstillingen i Venedig beviser, at kunsten stadig kan drømme nye verdner frem. Sorte kvinder og oprindelige folk bliver vist, prist og hyldet i en hidtil uset grad
Simone Leigh: ’A brick house’ på den 59. biennale i Venedig
Center for vild analyse
11. september 2021

Den psykisk syge skal genopfinde sin verden. Den evne kan vi også få brug for som samfund

Gøgereden var med til at popularisere og udbrede debatten om, hvem det egentlig er, der er gal. Måske er det nogle gange de normale? Grænsen ligger ikke så fast, som vi tror
En scene i Gøgereden viser, at en flok halv- og helgale patienter fra en lukket institution godt kan ligne et hold læger på udflugt, hvis man ikke ved bedre.
Baggrund
20. marts 2020

I kunsten behøver man ikke at vælge det ene eller andet køn

I kunsten har der længe været positioner, der har forsøgt at bryde den gamle dikotomi mellem de to herskende køn. Enten ved at veksle mellem de to udtryk, eller ved aldrig at vælge side. Kunstredaktør Maria Kjær Themsen fører os som led i vores serie om hverken at være ’han’ eller ’hun’ gennem perspektiver fra kunsthistorien
Kunstneren Adam Christensen fotograferet i soloudstillingen Shitty Heartbreaker på Overgaden i 2018
Folk
14. november 2018

FOLK

FOLK fra dagens avis