Person

Pablo Llambías

De bøger, vi indstiller til Montanas Litteraturpris, er bøger, som det er svært at have en kedelig samtale om

To tendenser tegner sig blandt de indstillede værker til Montanas Litteraturpris: en idiosynkratisk omgang med essayformen og en optagethed af det nære og intime i fiktionen. Og så er der Lone Aburas’ agitprop, der stikker helt af genremæssigt

Pablo Llambias intime romangyser er voldsom, rystende og ubehagelig

... Og er det på flere niveauer

Han var ikke berøringsangst over for det pædagogiske

Pablo Llambias stopper helt uventet som rektor for Forfatterskolen, 3 måneder efter han fik forlænget sin ansættelse. Hvad ville han egentlig med skolen?

Ramt af ingenting

Pablo Llambias’ tredje sonet-monstrum skildrer livet som en daglang muddervandring, men behøver skriften også være det?

Læserne spørger: Pablo Llambias

»Jeg tror ikke, at jeg ville blive skudt for mit første kritiske spørgsmål, men jeg ville helt sikkert få internettets kærlighed at føle. Dét er der ikke mange, der kan holde til i længden. Hvad stiller vi op med dén trussel?«

Bogdebat: Læserbreve

Læsningen af Erik Skyum Nielsens anmeldelse (fredag den 1. februar 2013) af Pablo Llambias’ seneste sonetværk, Hundstein, fik mig til at fundere over, hvad man egentlig kan forvente af en anmeldelse, som forfatter og som læser?

I megastor krise

Både på makro- og mikroniveau ender Pablo Llambías’ innovative eksperiment som buldrende kliché

Individer eller kloner af rektor

Forfatterskolen har gjort fordommene til skamme ved at være et sted for den løbende samtale om litteratur

Pseudonymer er populære

Såvel danske som internationale forfattere udgiver kriminalromaner og erotiske romaner under pseudonym for tiden. Er der tale om pikant maskespil, eller er det blot en vellykket markedsføringsstrategi?

At tale om sig selv

Hvornår bliver bekendelser til litteratur?

Sider

Mest læste

  1. Som rektor for Forfatterskolen opnåede Hans Otto Jørgensen en voldsom popularitet blandt skolens elever. Han blev en faderfigur, ja nærmest en gud, lyder det fra flere tidligere elever. Men hans store autoritet havde også omkostninger
  2. Skriveri. Mange gæsteundervisere skal bidrage til, at de studerende får så mange forskellige impulser som muligt for at give dem mulighed for at finde ud af, hvordan de selv skal skrive. Det er en del af den formular, man benytter i skriveundervisningen i Norge. I en ny serie ser vi nærmere på de nordiske forfatterskoler
  3. Pablo Llambias stopper helt uventet som rektor for Forfatterskolen, 3 måneder efter han fik forlænget sin ansættelse. Hvad ville han egentlig med skolen?
  4. ... Og er det på flere niveauer
  5. Såvel danske som internationale forfattere udgiver kriminalromaner og erotiske romaner under pseudonym for tiden. Er der tale om pikant maskespil, eller er det blot en vellykket markedsføringsstrategi?
  6. Forfatterskolen har gjort fordommene til skamme ved at være et sted for den løbende samtale om litteratur
  7. Pablo Llambias’ tredje sonet-monstrum skildrer livet som en daglang muddervandring, men behøver skriften også være det?
  8. »Jeg tror ikke, at jeg ville blive skudt for mit første kritiske spørgsmål, men jeg ville helt sikkert få internettets kærlighed at føle. Dét er der ikke mange, der kan holde til i længden. Hvad stiller vi op med dén trussel?«