Person

Pablo Llambías

De bøger, vi indstiller til Montanas Litteraturpris, er bøger, som det er svært at have en kedelig samtale om

To tendenser tegner sig blandt de indstillede værker til Montanas Litteraturpris: en idiosynkratisk omgang med essayformen og en optagethed af det nære og intime i fiktionen. Og så er der Lone Aburas’ agitprop, der stikker helt af genremæssigt

Han var ikke berøringsangst over for det pædagogiske

Pablo Llambias stopper helt uventet som rektor for Forfatterskolen, 3 måneder efter han fik forlænget sin ansættelse. Hvad ville han egentlig med skolen?

Ramt af ingenting

Pablo Llambias’ tredje sonet-monstrum skildrer livet som en daglang muddervandring, men behøver skriften også være det?

Læserne spørger: Pablo Llambias

»Jeg tror ikke, at jeg ville blive skudt for mit første kritiske spørgsmål, men jeg ville helt sikkert få internettets kærlighed at føle. Dét er der ikke mange, der kan holde til i længden. Hvad stiller vi op med dén trussel?«

Bogdebat: Læserbreve

Læsningen af Erik Skyum Nielsens anmeldelse (fredag den 1. februar 2013) af Pablo Llambias’ seneste sonetværk, Hundstein, fik mig til at fundere over, hvad man egentlig kan forvente af en anmeldelse, som forfatter og som læser?

I megastor krise

Både på makro- og mikroniveau ender Pablo Llambías’ innovative eksperiment som buldrende kliché

Individer eller kloner af rektor

Forfatterskolen har gjort fordommene til skamme ved at være et sted for den løbende samtale om litteratur

Pseudonymer er populære

Såvel danske som internationale forfattere udgiver kriminalromaner og erotiske romaner under pseudonym for tiden. Er der tale om pikant maskespil, eller er det blot en vellykket markedsføringsstrategi?

At tale om sig selv

Hvornår bliver bekendelser til litteratur?

Sider

Mest læste

  1. To tendenser tegner sig blandt de indstillede værker til Montanas Litteraturpris: en idiosynkratisk omgang med essayformen og en optagethed af det nære og intime i fiktionen. Og så er der Lone Aburas’ agitprop, der stikker helt af genremæssigt
  2. ... Og er det på flere niveauer
  3. Såvel danske som internationale forfattere udgiver kriminalromaner og erotiske romaner under pseudonym for tiden. Er der tale om pikant maskespil, eller er det blot en vellykket markedsføringsstrategi?
  4. Pablo Llambias’ tredje sonet-monstrum skildrer livet som en daglang muddervandring, men behøver skriften også være det?
  5. Enestående. Christina Hesselholdts forfatterskab er i stadig udvikling, og som det folder sig ud, bliver det vigtigere og vigtigere. Tre litterater karakteriserer Hesselholdt, hvis roman 'I familiens skød' er nomineret til Montanas Litteraturpris
  6. Forfatterskolen har gjort fordommene til skamme ved at være et sted for den løbende samtale om litteratur
  7. Pablo Llambias stopper helt uventet som rektor for Forfatterskolen, 3 måneder efter han fik forlænget sin ansættelse. Hvad ville han egentlig med skolen?
  8. Både på makro- og mikroniveau ender Pablo Llambías’ innovative eksperiment som buldrende kliché