Gældsplagede mennesker kæmper til døden – og om en enorm pengepræmie – i Netflix-serien ’Squid Game’, der ligesom mange andre film og serier fra Sydkorea på én gang er effektiv underholdning og bidsk dissektion af et hierarkisk samfund og af den menneskelige natur
Den sydkoreanske billedmager Park Chan-wook leger veloplagt med publikum og genrekonventionerne i den smukke og meget sensuelle psykologiske thriller, ’The Handmaiden’ (2016), der gemmer sig bag låge nummer 18 i Informations julekalender
Koreanske Park Chan-wook har fået en ganske enkelt brillant miniserie på otte afsnit ud af britiske John le Carrés spionthriller ’The Little Drummer Girl’
Den sydkoreanske kunstscene er en blomstrende forretning, tv-serierne bidrager væsentligt til landets BNP, og musikgenren K-pop efterhånden er blevet mainstream. Men landet byder også på kapitalismekritisk litteratur og iPhone-filmede avantgardefilm. Vi bringer en guide til noget af det bedste
Ikke en fod bliver sat forkert, ikke et hår sidder skævt. Og alligevel er Park Chan-wooks ’The Handmaiden’ et forunderligt virvar af svig, sex, kolonisering, kærlighed
Gældsplagede mennesker kæmper til døden – og om en enorm pengepræmie – i Netflix-serien ’Squid Game’, der ligesom mange andre film og serier fra Sydkorea på én gang er effektiv underholdning og bidsk dissektion af et hierarkisk samfund og af den menneskelige natur
Den sydkoreanske billedmager Park Chan-wook leger veloplagt med publikum og genrekonventionerne i den smukke og meget sensuelle psykologiske thriller, ’The Handmaiden’ (2016), der gemmer sig bag låge nummer 18 i Informations julekalender
Koreanske Park Chan-wook har fået en ganske enkelt brillant miniserie på otte afsnit ud af britiske John le Carrés spionthriller ’The Little Drummer Girl’
Ikke en fod bliver sat forkert, ikke et hår sidder skævt. Og alligevel er Park Chan-wooks ’The Handmaiden’ et forunderligt virvar af svig, sex, kolonisering, kærlighed