Person

Peter Langdal

’Lehman Brothers’ er en fin forestilling, men hvad man kan bruge den til, er sværere at svare på

Jeg frygtede det værste. Hvorfor skal publikum dog belemres med den amerikanske virksomhed Lehman Brothers som teater? Overraskende nok gør holdet på Republique det glimrende. Selv om det stadig er uklart, hvad jeg skal stille op med forestillingen

’Jeg hader alle, der slikker min kone’

Sådan lyder en Strindberg-replik i ’Tribadernes Nat’. Og Peter Langdal fanger fint mandens angst for ophidsede kvinder i sin opsætning på Betty Nansen Teatret. Til gengæld ryger publikums ophidselse alt for hurtigt

Som en rød klud

Peter Langdal mener ikke, at vi teater-anmeldere fordyber os nok i teatret. Men jeg kan godt se, at Flemming Enevold og Thure Lind-hardt spiller eminent i 'RØD' på Edison — og at Langdals instruktion er et flot machogreb på maleren Mark Rothko. Men jeg kan også se, at teksten ikke er fantastisk

Behagelige spark over benet

Teaterinstruktøren Peter Langdal svarer igen på aviskritik med stykket 'Rød', der handler om at blive åndet i nakken af næste generation. Op og ned går det, og se nu bare til Morten Olsen ...

Langdals drøm om Betty

Måske er det ikke så skidt, at Peter Langdals direktørstilling udløber til sommer. Hans iscenesættelse af Livet er en drøm er i hvert fald en poesiforladt forestilling

Levende sexinteresse

Sexologen og debattøren Joan Ørting fylder 50 år i morgen

Parodi på Politkovskaja

Hanne-Vibeke Holsts teaterstykke er bombastisk og uden flair for teater. Til gengæld fornærmer Peter Langdals iscenesættelse den tjetjenske præsident i en tumpet satire. Hvad er Betty Nansen egentlig ude på?

Når polakker længes

Emigranterne er frysende vedkommende teater om mennesker, der rejser ud efter drømmen om friheden. Med Thomas Bo Larsen og Tom Jensen som stærk duo

Albue i flammer

Når Ann Eleonora Jørgensen lader sig forføre af Søren Spanning, så kan vi tilskuere vel også bare drømme os væk under Øjeblikket på Edison. Men det er svært at give slip, fordi teksten er så klumpet

'Jeg er åbenbart havnet i kassen med det lidt platte'

I kampen for ligestilling har kvinderne glemt at være kvinder, og det går ud over danskernes sexliv. Stærke kvinder avler svage mænd, siger Joan Ørting

Sider

Mest læste

  1. Flertallet af Informations læsere klarede med bravur de to mest drilagtige spørgsmål i nytårsquizzen 2007, skønt disse havde givet Profetbestyreren røde ører
  2. Bodil Udsen er død, 83 år gammel. Hun var en ener af en livskunstner og som sådan en vaccination mod almindelig dansk gråhed
  3. Sådan lyder en Strindberg-replik i ’Tribadernes Nat’. Og Peter Langdal fanger fint mandens angst for ophidsede kvinder i sin opsætning på Betty Nansen Teatret. Til gengæld ryger publikums ophidselse alt for hurtigt
  4. Et samlet svensk kulturparnas er rystet over Lars Noréns meget ærlige dagbogsskriverier, der netop er udkommet
  5. I kampen for ligestilling har kvinderne glemt at være kvinder, og det går ud over danskernes sexliv. Stærke kvinder avler svage mænd, siger Joan Ørting
  6. Ønskedrøm og mareridt danser side om side i Peter Langdal og Kenneth Greves hvirvlende teaterfortolkning. Men blomsterpoesien knækkes af abrupte trin
  7. Når Ann Eleonora Jørgensen lader sig forføre af Søren Spanning, så kan vi tilskuere vel også bare drømme os væk under Øjeblikket på Edison. Men det er svært at give slip, fordi teksten er så klumpet
  8. Hanne-Vibeke Holsts teaterstykke er bombastisk og uden flair for teater. Til gengæld fornærmer Peter Langdals iscenesættelse den tjetjenske præsident i en tumpet satire. Hvad er Betty Nansen egentlig ude på?