Person

Peter Poulsen

Artikler
Anmeldelse
16. september 2022

Peter Poulsen er snublende nær ved at blive politisk i sine nye digte

Peter Poulsen har med sine nye digte forankret poesien i det lokale – samt i en krop, der bliver ældre
Peter Poulsen debuterede som digter i 1966.
Anmeldelse
25. juni 2021

Peter Poulsen kører i sine nye digte overvejende på rutinen

Den tyndhed, som desværre kendetegner mere end halvdelen af Peter Poulsens i denne ombæring magelige sneglefartsdigte, kan muligvis forklares ved en slags ægthed hos forfatteren
Peter Poulsen er for jordbunden til ret længe ad gangen at holde på en højtidelig forestilling.
Anmeldelse
23. august 2019

Rudimentært, min kære Frandsen

Peter Poulsen hylder Benny Andersen og giver den på skrømt som lyrisk hyggepianist
Peter Poulsen hylder Benny Andersen og giver den på skrømt som lyrisk hyggepianist
Anmeldelse
19. oktober 2018

Ekstravagant i sin ydmyghed

Peter Poulsens nye digte kredser om aldring, sygdom og død, men sprudler af livsalig munterhed
Anmeldelse
21. september 2017

Inden digt og digter forsvinder, har han fået talt med humor og skarpsynet undren

Peter Poulsen og billedkunstneren Jørgen Haugen Sørensen har i fællesskab begået et stykke smuk og tankevækkende bogkunst
Jørgen Haugen Sørensen forsyner flere af sine tegningerne med håndskreven tekst og skaber dermed en slags overlapning mellem billedkunst og lyrik. Her dog uden tekst, men stadig hans streg fra bogen.
Anmeldelse
31. oktober 2015

Den hørbare stilhed

Peter Poulsens nye digte fungerer bedst, når han sætter sine standardgreb på standby
Anmeldelse
17. januar 2014

Medaljens bagside

Peter Poulsens nye digtsamling ’Månens bagside’ kredser om tid og fortættes i glæden ved udsat udløbsdato
Anmeldelse
20. januar 2012

Et fredeligt mellemrum

Peter Poulsens nye digte udstiller på godt og ondt hyggevelværet som poetisk projekt
Anmeldelse
13. august 2010

Afrimning af en digter

Nøgternheden klæder Peter Poulsens digte godt - men kun så længe, han husker den
Klumme
8. januar 2010

Pausemusik

I modsætning til ord fristiller musikken lytterens egen tanke­gang, med mindre komponisten dikterer noget bestemt

Sider