Både Danmark og Frankrig sætter fokus på de kvindelige surrealister. En overvældende udstilling på Montmartre i Paris viser med en enorm mangfoldighed af også danske værker, at historien langtfra er udlagt endnu
Fabelagtig udstilling af kvindelige og nonbinære kunstnere fra mellemkrigstiden på Musée du Luxembourg i Paris oser af selvsikkerhed, lidenskab og kunstneriske eksperimenter. Kvinderne var med i front i deres samtid, først sidenhen blev de skrevet ud af kunsthistorien
’Gennembrud’ samler for første gang en overset generation af kvindelige kunstnere. Den er bedst, når den fortolker livligt løs, og kedeligst når den refererer tørt
Det er på høje tid med en samlet præsentation af den danske surrealistiske maler Rita Kernn-Larsens værker, men totaliscenesættelsen af hendes kunstnerskab på Gl. Holtegaard er kun delvist vellykket
Fabelagtig udstilling af kvindelige og nonbinære kunstnere fra mellemkrigstiden på Musée du Luxembourg i Paris oser af selvsikkerhed, lidenskab og kunstneriske eksperimenter. Kvinderne var med i front i deres samtid, først sidenhen blev de skrevet ud af kunsthistorien
’Gennembrud’ samler for første gang en overset generation af kvindelige kunstnere. Den er bedst, når den fortolker livligt løs, og kedeligst når den refererer tørt
Både Danmark og Frankrig sætter fokus på de kvindelige surrealister. En overvældende udstilling på Montmartre i Paris viser med en enorm mangfoldighed af også danske værker, at historien langtfra er udlagt endnu
Det er på høje tid med en samlet præsentation af den danske surrealistiske maler Rita Kernn-Larsens værker, men totaliscenesættelsen af hendes kunstnerskab på Gl. Holtegaard er kun delvist vellykket