Person

Rupert Murdoch

»Uansvarlig misinformation«: Insider kritiserer Murdoch-mediers dækning af brandkatastrofe

En ledende medarbejder i Rupert Murdoch-mediekoncernen News Corp tager afstand fra en dækning af den australske brandkatastrofe, som ifølge hende nedtoner klimaforandringernes rolle og i stedet placerer skylden hos brandstiftere og en inkompetent naturforvaltning

Klimakrisen kan blive Australiens Tjernobyl

Den største brandkatastrofe i Australiens historie bliver kun mødt med ligegyldighed og fornægtelse af de politiske ledere. Den australske forfatter Richard Flanagan skriver fra et land i færd med at begå klimaselvmord

Trump har som præsident givet 54 tv-interviews: 44 til Fox og 10 til alle de andre

Fox er Trumps yndlingskanal. Han har i sin tid som præsident givet 54 tv-interviews. 44 til Fox og 10 til alle andre tv-selskaber tilsammen. Mens Trump betegner de øvrige tv-selskaber som fake news og medierne som ’folkets fjender’, har Fox en privilegeret førsteplads som ven. Det er ikke sundt, siger kritikere

Klimabenægter-FOLK

FOLK fra klimaavisen
Klumme

Mickey Mouse og Anders And kan godt lide at dominere

Disney har købt størstedelen af Rupert Murdochs medierige. Det er blot den seneste i en lang stribe af handler, der samler magten over vores medieforbrug på stadig færre hænder. Det er foruroligende og farligt

Amerikanerne laver nyheder som varer, der bekræfter, at kunderne har ret

Amerikanernes nyhedsforbrug er lige så fragmenteret som det amerikanske samfund – og dagbladene spiller en vigende rolle i et land, hvor TV stadig er den absolut største nyhedskilde

En charmerende og brutal netværker

Rebekah Brooks stod i spidsen for den mest rå tabloidavis i Nordeuropa, da hun blev anklaget for aflytning, bestikkelse og bedrageri. Hun blev frifundet, og i denne måned tiltræder den tidligere chefredaktør for News of The World og Sun stillingen som Rupert Murdochs topboss i Storbritannien – et spektakulært comeback

Bladkongen, de rigtige konger er bange for

Veloplagt biografi om Rupert Murdoch forsøger at trænge ind bag magtmenneskets motiver og afdække den politiske påvirkningskraft fra en mand, som måske bare er dybt forsmået

Han forsøgte at kapre præsidentposten. Den amerikanske offentlighed er ligeglad

Mediemagnaten Rupert Murdoch ville køre general Petraeus i stilling som republikansk præsidentkandidat i 2012. Det afslører en båndet samtale, der slet ikke har vakt den moralske forargelse, som den burde, skriver Carl Bernstein – journalisten, der i sin tid var med til at afsløre Watergate-skandalen

Dobbelmoralsk dækning af BBC skandale

Moral er som bekendt godt; dobbeltmoral dobbelt så godt. Den tanke slår én, når man følger tabloidavisernes dækning af den skandale, der har ramt public servicens moderkanal BBC

Sider

Mest læste

  1. Rupert Murdochs yngste søn, James, har tidligere kritiseret News Corp for at benægte klimaforandringer.
  2. Amerikanernes nyhedsforbrug er lige så fragmenteret som det amerikanske samfund – og dagbladene spiller en vigende rolle i et land, hvor TV stadig er den absolut største nyhedskilde
  3. Veloplagt biografi om Rupert Murdoch forsøger at trænge ind bag magtmenneskets motiver og afdække den politiske påvirkningskraft fra en mand, som måske bare er dybt forsmået
  4. Den australskfødte mediemagnat Rubert Murdoch vil købe The Wall Street Journal, som skal indgå i News Corp's medieimperium. Men passer den velanskrevne erhvervsavis ind i Murdochs koncern?
  5. Microsoft skal opsplittes, men monopoldannelsen på mediemarkedet er en overset tendens Det skaber store overskrifter, når den amerikanske forbundsregerings embedsmænd opfordrer til en opsplitning af Microsoftkoncernen...
  6. På bare et år fik TV 2-chef Per Mikael Jensen sat fut i fejemøget på Kvægtorvet i Odense. Nu vender han tilbage til den mediekoncern, han kom fra - før resultatet af de omfattende forandringer, han har sat i værk på TV 2, har stået deres prøve
  7. Aston Villa har altid leveret lækker bold, siger fansene - men i år har de også sejrene, heldet og en kommende billet til Champions League med sig. Fra fish 'n' chips og brune fadøl til terapipools og diæter har holdet med det symmetriske navn det moderne og æstistiske indlejret i historien
  8. I en opsigtsvækkende forsideartikel afslørede The New York Times søndag, at eksofficerer ansat som kommentatorer på amerikanske tv-stationer optræder som marionetter for Pentagon og i flere tilfælde plejer deres økonomiske interesser. Tv-kanalerne ignorerer historien