Person

Sanne Salomonsen

Korsangerne: »Vi skal være Jadas hoppeborg, som hun kan falde ned i og blive skudt op af igen«

Hvordan er det egentlig at stå bag ved kunstneren? Det ved Maria Leeson, Vibe Wingstrand og Johanna Bechsgaard. De synger kor for sangerinden Jada og har stået bag hende, længe før hun blev Danmarks nye popstjerne
Anmeldelse

Anne, Sanne og Lis forædlede kroppens forfald ved en potent koncert i Royal Arena

Det var en power-fest at høre Anne Linnet, Sanne Salomonsen og Lis Sørensen sætte ild til deres klassikere i Royal Arena fredag aften. Bandet swingede som en motherfucker, og kun lejlighedsvis blev der slået åreknuder på stemmebåndene

Jamen ... kvinderne er jo helt alene hjemme i dommerpanelet!

»Hvor er manden!?« tænkte jeg med stigende uro. Min søn på seks år virkede derimod som om det var det mest naturlige i verden, at fredagsunderholdningen havde to kvindelige dommere. Og det er en kæmpe landvinding

Anne, Sanne og Lis’ blik på kvindekamp er befriende simpelt – og overraskende progressivt

Dokumentarserien ’Anne, Sanne og Lis’ beskriver i tre afsnit, hvordan man bedriver kvindefrigørelse i musikalsk praksis – uden teoretisk overbygning og politiske kampskrifter. Det er forfriskende og overraskende progressivt. Men også en smule fremmed for denne yngre feminist, der muligvis har forlæst sig lidt på teorien

Sanne har power. Sanne har body

Så sidder hun der med sin stoiske ro og sit lange hår, der har hængt som poprockens tunge gardiner, siden jeg var spæd, og er allerede fra første afsnit den bedste tredje dommer i X Factor nogensinde

Gang i krøllejernet

’Hair’ hylder pacifismen i Kenneth Kreutzmanns kropsglade iscenesættelse med Sanne Salomonsen som shiva. Men den fri sex er blevet lovlig korrekthedskoreograferet

Kendisfabrikken

Engang skulle man have særlige kvaliteter for at blive kendt i medierne. I dag er mediernes efterspørgsel på kendte så stor, at man kan blive kendt for at være 'kendt'

Et hul i loven

Debatten om, hvorvidt kunstnere udnytter dagpengereglerne i deres indtægtsløse perioder, er blusset op på ny. Flere i debatten efterlyser en anden slags kasse end a-kassen, men det har vi forlængst påpeget, defineret og foreslået med I-kassen

Da Hjorten stak hovedet ind i kulturens hule

Med sit forslag om at stramme op på reglerne om supplerende dagpenge, røg beskæftigelsesministeren med hovedet først lige ind i kulturlivet. Det vil gå ud over litteraturen, musikken, teatret, lød protesterne fra kulturlivet. Mens andre mente, at det ikke var mere end ret og rimeligt, især når Danmark fattes hænder

Kent interviewer Kent

Næh, det gør han nu ikke, men Søren Pind snakker med Lise Nørgård og Cecilie Frøkjær med Jane Aamund, når People's Press og Aschehoug tester branchen. Nye bøger til efteråret med navne som Umberto Eco, Tøffe, Savater, Sjón og Graver

Sider

Mest læste

  1. Hvordan er det egentlig at stå bag ved kunstneren? Det ved Maria Leeson, Vibe Wingstrand og Johanna Bechsgaard. De synger kor for sangerinden Jada og har stået bag hende, længe før hun blev Danmarks nye popstjerne
  2. På Bellevue-teatret udfolder legenden om Evita Peron sig som en drøm – og det er den gode gamle historie: Pige fødes i uhørt fattigdom, horer sig til magt og penge og stiller så stilletterne Teater Det var med en vis skepsis, at undertegnede satte sig til rette for at lade sig indføre i Evita Perons bizarre univers – bestående af lige dele idealisme, populisme, manipulation og fascisme – som udlagt af komponisten Andrew Lloyd Webber og tekstforfatteren Tim Rice i den moderne musicalklassiker, Evita fra 1976...
  3. Anne Dorte Michelsen *Deltager kl. 16.30 sammen med Sanne Salomonsen, Ivan Pedersen, Fuzzy, Jens Rohde og Mette Frederiksen i paneldebat i dag om komponisters og sangskriveres vilkår i Luftkastellet på Christianshavn...
  4. Af LISBETH BONDE,ANDERS BEYER,ERIK WIEDEMANN,TORBEN BILLE,ANNE MIDDELBOE CHRISTENSEN og ALLAN DE WAAL UDSTILLING *Homepiss er ikke en kommentar til den verserende debat om pis, lort og andre kropssekreter som materialer i billedkunsten...
  5. Dokumentarserien ’Anne, Sanne og Lis’ beskriver i tre afsnit, hvordan man bedriver kvindefrigørelse i musikalsk praksis – uden teoretisk overbygning og politiske kampskrifter. Det er forfriskende og overraskende progressivt. Men også en smule fremmed for denne yngre feminist, der muligvis har forlæst sig lidt på teorien