Person

Smerz

Artikler
Anmeldelse
14. december 2021

De elektroniske soloartister Tirzah, Sassy 009 og GRO tør godt synge uperfekt

Tirzah, Sassy 009 og GRO er vokset op med autotunerens mulighed for at lyde perfekt. Men de vælger i stedet at synge helt råt. Det er i dag et meget mere radikalt greb
Tirzahs industrielle R’n’B har grundlagt den nye, musikalske klubstil, som den norske duo Smerz og trioen Sassy 009 siden har iført sig så smukt.
Anmeldelse
26. juni 2021

Roskildes minifestival var tæt på og dog så langt fra den ægte vare

Summer Days er Roskilde Festivalens fine reaktion på regeringens coronarestriktioner. Første dag endte med empatisk dundertale og et stille brag af en koncert. Men den formåede ikke at ryste fraværet af moderfestivalen af sig
»Vi er jo her på Dyrskuepladsen, men vi skal gå hjem klokken 22. Vi er på en festival, men vi behøver ikke spørge nogen om tips til, hvad vi skal høre, for der er kun én scene. Man kan ikke fare vild, hverken i musikken eller geografien,« skriver Ralf Christensen om Summer Days.
Anmeldelse
10. marts 2021

Norske Smerz river endelig lytterne rundt ved øreflippen igen

’Believer’, der er Smerz’ længe ventede debutalbum, lægger sig i forlængelse af den selvsikre, genrebøjende og totalt uperfekte lyd, som den efterspurgte, elektroniske duo er blevet kendt for
Smerz har ladet sig inspirere af både Bach, folkemusik, norsk undergrund og 50 Cent, og det er, som om duoens tilsyneladende uudtømmelige, kreative kræfter opstår fra en stædig, passivt aggressiv trods mod disse store musikgenres normer og former.