Person

Søren Malling

Anders Thomas Jensens klub for ødelagte voksenbørn har aldrig før gjort så ondt

’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile

’Efterforskningen’ er en hyldest til mindre dramatiske dyder som omhu og vedholdenhed

På Information har vi mildest talt været imponerede over Tobias Lindholms dramatisering af arbejdet med at opklare drabet på Kim Wall. Her gør de to anmeldere status over de klicheer, serien har valgt fra og til, og de ubesvarede spørgsmål, den efterlader

Brugen af billeder af det uendelige hav i ’Efterforskningen’ viser, hvor svær sagen var

Den knugende stemning i Tobias Lindholms miniserie afløses af en kortvarig jubel, da de sidste ligdele bliver fundet på havbunden, men man er ikke i tvivl om, at den er midlertidig og iblandet rædsel

Alt det dykkerarbejde i ’Efterforskningens’ afsnit 4 er en flot fuckfinger til egen krimigenre

At Tobias Lindholms ’Efterforskningen’ er en kløgtig kommentar på krimigenren, er fjerde afsnit af serien et bevis på. Det er en forbløffende og fin hyldest til alt det manuelle og slidsomme arbejde, mænd og kvinder udfører i efterforskningsarbejde, og som vi ikke orker at se på normalt

Søren Mallings øjenlåg er stjernen i ’Efterforskningen‘

Også i andet afsnit er det store drama i Tobias Lindholms ’Efterforskningen‘ i bund og grund konflikterne mellem følelser og fakta. Og Mallings nøgterne stenansigt minder os helt genialt om samfundets – og eget – hysteri i dagene efter drabet på Kim Wall

Tobias Lindholms ’Efterforskningen’ skildrer ubådssagen så respektfuldt, som det kan gøres

TV 2’s nye miniserie skildrer Danmarkshistoriens måske mest bestialske drab set fra efterforskernes side, og det gør den godt. Information anmelder samtlige seks afsnit, her det første
Anmeldelse

DR1’s kulturmagasin Gejst påstår, at kultur er noget særligt, men formår ikke at vise det

En evig fælde i kulturjournalistikken er, at man håber, at det kedelige bliver spændende, og det banale dybt, fordi det lugter af kultur eller kommer ud af munden på en kunstner. Det gør det ikke. Heller ikke på DR1
Anmeldelse

Filmatiseringen af ’Gud taler ud’ er grov og sjov og ufarlig som en dansk julefrokost

Filmatiseringen af Jens Blendrups faderroman ’Gud taler ud’ er et portræt af en mand, der hader sig selv – og af en familie, der elsker ham vredt. Det er også den slags milde film, som vi danskere elsker at se for at kigge lidt på egne dæmoner, men uden at det må gøre for ondt

Kunstnermandebarnet møder lidt modstand

Det kniber med at gøre historien om en barnlig kunstnermands store succes og lille bitte nederlag vedkommende i Charlotte Sielings ’Mesteren’

Da mor og far blev unge igen

Drømmen om at finde tilbage til den tabte ungdom går i opfyldelse i Christian Tafdrups debutfilm, ’Forældre’ – og viser sig at være et mareridt

Sider

Mest læste

  1. Drømmen om at finde tilbage til den tabte ungdom går i opfyldelse i Christian Tafdrups debutfilm, ’Forældre’ – og viser sig at være et mareridt
  2. ’Retfærdighedens ryttere’ føles som et Susanne Bier-drama podet med genmateriale fra en Anders Thomas Jensen-film og er en magtdemonstration af Jensens evne til at mestre både det melodramatiske og det infantile
  3. Filmatiseringen af Jens Blendrups faderroman ’Gud taler ud’ er et portræt af en mand, der hader sig selv – og af en familie, der elsker ham vredt. Det er også den slags milde film, som vi danskere elsker at se for at kigge lidt på egne dæmoner, men uden at det må gøre for ondt
  4. På Information har vi mildest talt været imponerede over Tobias Lindholms dramatisering af arbejdet med at opklare drabet på Kim Wall. Her gør de to anmeldere status over de klicheer, serien har valgt fra og til, og de ubesvarede spørgsmål, den efterlader
  5. TV 2’s nye miniserie skildrer Danmarkshistoriens måske mest bestialske drab set fra efterforskernes side, og det gør den godt. Information anmelder samtlige seks afsnit, her det første
  6. Den knugende stemning i Tobias Lindholms miniserie afløses af en kortvarig jubel, da de sidste ligdele bliver fundet på havbunden, men man er ikke i tvivl om, at den er midlertidig og iblandet rædsel
  7. ’Min søsters børn vælter Nordjylland’ er ikke så lavkomisk, som man kunne frygte
  8. Det kniber med at gøre historien om en barnlig kunstnermands store succes og lille bitte nederlag vedkommende i Charlotte Sielings ’Mesteren’