Person

Søren Sætter-Lassen

Anmeldelse
15. oktober 2021

Søren Sætter-Lassen har nøglen til Molière, men ’Den indbildt syge’ burde være sjovere

Søren Sætter-Lassen skaber en suveræn hypokonderfigur i ’Den indbildt syge’ på Skuespilhuset. Men Molières gamle komedie virker ikke helt så morsom, som den kunne være
Søren Sætter-Lassen er forrygende komisk i rollen som ’Den indbildt syge’ på Skuespilhuset.
Anmeldelse
26. september 2020

Dette må være den mørkeste Faust i teaterhistorien

’Faust’ på Østerbro Teater er blevet et fandens flot eksempel på mesterinstruktøren, der kan få alt ud af sine skuespillere – og få dem til alt
’Faust’ på Østerbro Teater er blevet et fandens flot eksempel på mesterinstruktøren, der kan få alt ud af sine skuespillere – og få dem til alt
Anmeldelse
29. august 2019

Først lokker kunsten, og så går der Temalørdag på DR2 i ’Adressaten ubekendt’ på Det Kongelige Teater

Det Kongelige Teater byder med en kunstnerisk opsætning af en brevroman om 1930’ernes Tyskland, ’Adressaten ubekendt’, både på klassisk drama og efterfølgende historietime med live dramatisering. Man bliver bestemt klogere, men kunstnerisk er det lidt kedeligt
Søren Sætter-Lassen og Lars Mikkelsen har i ’Adressaten ubekendt’ et nærmest ukrænkeligt højt niveau. De spiller henholdsvis Max, der er jøde, og Martin, der er ’arie’, under Anden Verdenskrig.
Anmeldelse
23. september 2016

Uden kærlighed er der ingen Kieslowski

Betty Nansen Teatrets ’Dekalog’ byder på en dårlig teatertekst over Kieslowskis inderlige tv-serie. Men skuespillerne spiller sig op over tekstens gudløshed
Kieslowskis polske trøstesløshed fra tv-serien ’Dekalog’ genskabes visuelt af Jacob F. Schokking med smukke betonabstraktioner på Betty Nansen Teatret. Men kærligheden forsvinder.
Interview
2. september 2014

’Det er en alvorlig sag at spille komedie’

Når Søren Sætter-Lassen på torsdag spiller Per Degn i ’Erasmus Montanus’ på Det Kongelige Teater, er det niende gang, han optræder i en Holberg-forestilling. Men selv om det er en komedie, skal man tage rollen alvorligt, siger han – ellers bliver det bare pjat
Skuespiller Søren Sætter-Lassen spiller Per Degn  i ’Erasmus Montanus’ på Det Kongelige Teater. Stykket, der har Thure Lindhardt i titelrollen, har premiere på torsdag.
Anmeldelse
30. oktober 2013

Sætter-Lassens mirakuløse fald i ’Faderen’

Strindbergs ’Faderen’ på Skuespilhuset er blevet til en uafrystelig forestilling med Søren Sætter-Lassen som manisk faderfigur. Og med medfølelsen som trumf
Nyhed
31. december 2012

Teater om at blive skuffet – og om at blive skudt

Teatret i 2012 bød på store tanker om verden og jordnære bekymringer om Udkantsdanmark
Danica Curcic i ’Lulu’ på Det Kgl. Teater.
Leder
4. oktober 2012

Lær af ulykken

Scenografer fortæller, hvordan de arbejder under hårdt tidspres og i konkurrencen med eksempelvis film skal præstere mere og mere
3. oktober 2012

’Spyddene stod løst i hullerne’

Ulykken under prøven på ’Lulu’ på Det Kongelige Teater var et resultat af adskillige sikkerhedsbrist. Det viser rapporten fra Arbejdstilsynet, som Information har fået aktindsigt i. Oplysningerne om, hvad der præcis gik galt, får nu flere danske teatre til at revurdere sikkerheden
Ulykken under prøven på ’Lulu’ på Det Kongelige Teater var et resultat af adskillige sikkerhedsbrist. Det viser rapporten fra Arbejdstilsynet, som Information har fået aktindsigt i. Oplysningerne om, hvad der præcis gik galt, får nu flere danske teatre til at revurdere sikkerheden
Anmeldelse
25. september 2012

Monsterfiasko

Uheldet forfulgte også ’Lulu’ under premieren. Og selv om Jens Albinus var en fabelagtig forfører af den skønne, unge Danica Curcic, så blev forestillingen en pinlig oplevelse
Lulu, den drevne barneluder spillet af Danica Curcics, forførte rask væk Jens Albinus, så hans krop stivnede i fryd og rædsel på samme tid. Men herfra gik der teknisk uheld og pinagtighed i forestillingen.

Sider

  • Anmeldelse
    15. oktober 2021

    Søren Sætter-Lassen har nøglen til Molière, men ’Den indbildt syge’ burde være sjovere

    Søren Sætter-Lassen skaber en suveræn hypokonderfigur i ’Den indbildt syge’ på Skuespilhuset. Men Molières gamle komedie virker ikke helt så morsom, som den kunne være
    Søren Sætter-Lassen er forrygende komisk i rollen som ’Den indbildt syge’ på Skuespilhuset.
  • Anmeldelse
    25. september 2012

    Monsterfiasko

    Uheldet forfulgte også ’Lulu’ under premieren. Og selv om Jens Albinus var en fabelagtig forfører af den skønne, unge Danica Curcic, så blev forestillingen en pinlig oplevelse
    Lulu, den drevne barneluder spillet af Danica Curcics, forførte rask væk Jens Albinus, så hans krop stivnede i fryd og rædsel på samme tid. Men herfra gik der teknisk uheld og pinagtighed i forestillingen.
  • Nyhed
    10. maj 2010

    Flyvende grise i frost

    Årets Reumert blev uddelt i går aftes - til bevingede og blodige teatre fra hele landet
    Årets Reumert blev uddelt i går aftes - til bevingede og blodige teatre fra hele landet
  • Nyhed
    15. september 2012

    Teatrets scenografi er blevet vildere

    Teaterscenografi er over de sidste ti år blevet større og mere vovet. Det er sket i takt med et øget fokus på visualitet, og fordi vi er forvænte med filmens klippeteknik og imponerende effekter. Ulykken i sidste uge på Det Kongelige Teater har skabt øget opmærksomhed om sikkerheden på scenerne
    Store scenografier på teaterscenen kan føre til voldsomme ulykker. Under Spiderman-musicalen, som blev vist på Broadway, faldt stuntmanden Christopher Tuerney i rollen som Spiderman otte meter ned på scenegulvet, da en wire sprængte.
  • 3. oktober 2012

    ’Spyddene stod løst i hullerne’

    Ulykken under prøven på ’Lulu’ på Det Kongelige Teater var et resultat af adskillige sikkerhedsbrist. Det viser rapporten fra Arbejdstilsynet, som Information har fået aktindsigt i. Oplysningerne om, hvad der præcis gik galt, får nu flere danske teatre til at revurdere sikkerheden
    Ulykken under prøven på ’Lulu’ på Det Kongelige Teater var et resultat af adskillige sikkerhedsbrist. Det viser rapporten fra Arbejdstilsynet, som Information har fået aktindsigt i. Oplysningerne om, hvad der præcis gik galt, får nu flere danske teatre til at revurdere sikkerheden
  • Anmeldelse
    6. april 2009

    Som sand i skoene

    Eller som en knivspids mod din hud. 'Forbrændt' på Skuespilhuset er følelsesstærkt og fysisk teater om borgerkrig - og en krimi om kærlighed på trods af alt
    Eller som en knivspids mod din hud. 'Forbrændt' på Skuespilhuset er følelsesstærkt og fysisk teater om borgerkrig - og en krimi om kærlighed på trods af alt
  • Anmeldelse
    23. september 2016

    Uden kærlighed er der ingen Kieslowski

    Betty Nansen Teatrets ’Dekalog’ byder på en dårlig teatertekst over Kieslowskis inderlige tv-serie. Men skuespillerne spiller sig op over tekstens gudløshed
    Kieslowskis polske trøstesløshed fra tv-serien ’Dekalog’ genskabes visuelt af Jacob F. Schokking med smukke betonabstraktioner på Betty Nansen Teatret. Men kærligheden forsvinder.