Balletten ’Et folkesagn’ er blevet genopsat med komik og danseglæde hos Den Kongelige Ballet. Med Andreas Kaas som den længselsfulde Bournonville-helt, der lyser op i alt det groteske
’Det er succes, der knækker de fleste. Ikke fiasko,’ lyder balletdanseren Sorella Englunds sprøde stemme i Pernille Gardes billedstærke hyldestforestilling til den elskede balletdanser
Nyopsætningen af Et Folkesagn blev en æstetisk sejr for scenografen Mia Stensgaard. Og en modig kærlighedserklæring fra Nikolaj Hübbe til balletmester Bournonville
Dronning Margrethes hyggetrolde og nationalromantik er viftet væk. Den nye fortolkning af Et Folkesagn viser danskerne som sexfikserede og magtsyge storbymennesker
'Sylfiden' betager ikke så meget som før. Kompagniet får lange ben og eksotiske ansigter, men historierne forsvinder. Hvor er egentlig balletmesterens fokus?
Det klæder ’Napoli’ at blive plantet om til 1950’erne i Maja Ravns skæve scenografi. Også selv om koreografien i 2. akten er ikke så vovet, som Nikolaj Hübbe har lagt op til
Dansepublikummet stormede Dansehal-lerne med danselystne fødder, da Carlsbergs gamle tappehal mirakuløst blev indviet som Nord-europas største bofælles-skab for moderne dans
Det Kongelige Teaters chef lader sine trillingechefer styre et slot hver i Nationalscenens kongerige med opera, ballet og skuespil. Tilsyneladende i ro og harmoni
Balletten ’Et folkesagn’ er blevet genopsat med komik og danseglæde hos Den Kongelige Ballet. Med Andreas Kaas som den længselsfulde Bournonville-helt, der lyser op i alt det groteske
Dronning Margrethes hyggetrolde og nationalromantik er viftet væk. Den nye fortolkning af Et Folkesagn viser danskerne som sexfikserede og magtsyge storbymennesker